شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۵
کد خبر: ۸۳۱۶۰
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
حجت الاسلام حسن ناصری‌پور در مراسم «با قدوسیان» مطرح کرد:
سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مراسم پر فیض دعای کمیل که در جوار مزار شهدای گمنام قطعه ۴۴ بهشت زهرا تهران برگزار شد، گفت: شهدا ویژه‌ترین انسان‌های این قرن و مَحرم خدا و حضرت اباعبدالله حسین(ع) هستند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مراسم دعای پر فیض کمیل با هدف تکریم شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس با عنوان «با قدوسیان» به همت فرهنگسرای رضوان، پنج‌شنبه دوم مهر ماه در جوار مزار شهدای گمنام بهشت زهرا تهران برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: برای همه ما و هر انسان آگاهی، نگاه عالم به مدیریت جهان اهمیت زیادی دارد. از دور‌ترین زمان‌های تاریخی تا به امروز عالم شاهد دو قطب حق و باطل بوده است. گاهی آنقدر بین حق و باطل اختلاف وجود دارد که تشخیص آن آسان است. گاهی حق و باطل چنان در هم آمیخته شده که خوبان هم از تشخیص آن در امتحان الهی مردود شده‌اند. البته گاهی نیز تشخیص حق از باطل کار سخت و دشواری است.

وی با طرح این پرسش که اگر کسی از ما بپرسد در کنار مزار چه کسانی حاضر شده‌اید، گفت: ما در کنار مزار کسانی هستیم که محرم خدا شده‌اند. محرم خدا و اباعبدالله (علیه السلام) شدن کار آسان و راحتی نیست. 

ناصری‌پور اضافه کرد: خدا قلب انسانی را تطهیر می‌کند که وجودش در اختیار عالم بالا باشد. کسی که هیچ حرکتی در این عالم بدون اذن خدا انجام ندهد و همه وجود او در اختیار عالم معنا باشد. گاهی آنقدر مرتبه اطاعت بالاست که روح در اختیار جسم قرار می‌گیرد.‌‌ همان طور‌ که گاهی بدن سالم برخی از شهیدان در تفحص‌ها پیدا می‌شود. این مرتبه عالی از اطاعت و بندگی است. به عبارت دیگر، مرحله فهم خوبی از تشخیص حق از باطل است.

شناخت حق از باطل بسیار سخت است
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهردای تهران با اشاره به اهمیت واقعه کربلا یادآور شد: یادمان باشد که در واقعه کربلا انسان‌های بی‌رمق و تهی از فکر و علم در مقابل امام حسین (علیه السلام) قرار نگرفتند، بلکه شخصیت‌های بکری در کربلا در مقابل حضرت قرار داشتند. شمر جانباز جنگ صفین بود. علت انتخاب عمر سعد نیز آن بود که او را به عنوان عبد خوب و صالح و عالم و توانمند کوفه می‌شناختند. اگر عمر سعد به عنوان فرمانده سپاه انتخاب نمی‌شد، آن همه جمعیت در سپاه یزید جمع نمی‌شد. شناخت حق از باطل بسیار سخت است. اگر انسان ناظر به اعمالش نباشد، غرق در باطل می‌شود و گمان می‌کند که در جایگاه حق قرار دارد. 

وی با اشاره به وقایع رخ‌داده در منطقه خاورمیانه گفت: این منطقه امروز منطقه جنگ‌های مختلف عالم است. جنگ‌های عقیدتی، سیاسی، قومیتی و... اما سوال اینجاست که چرا این همه جنگ باید در منطقه خاورمیانه رخ بدهد؟ 

ناصری‌پور افزود: آن خانم آمریکایی در جایی گفته است که ما در طول سال، برنامه‌های مختلفی را برای انحراف جوانان شیعی به ویژه ایرانی تدارک می‌بینیم تا آن‌ها را به سمت خود جذب کنیم. ما نمی‌دانیم که محرم و گریه بر حسین(ع) چه ویژگی خاصی دارد که اینقدر می‌تواند بر انسان آن هم فقط در طی ۱۰ روز تأثیر بگذارد؟ او قطعا نمی‌داند که حسین(ع) کیست.

شهدا عالم‌ترین افراد نسبت به شناخت بوده‌اند
وی در ادامه گفت: شهدا ویژه‌ترین انسان‌های این قرن هستند و همه ما در روز قیامت در برابر آن‌ها شرمنده‌ایم. شهدا عالم‌ترین افراد نسبت به شناخت بوده‌اند. امروز هم‌‌ همان مصاف وجود دارد. امروز ما را با عالم مادیات روبه رو می‌کنند و با هر نیرنگ و حیله‌ای می‌خواهند وارد این کشور شوند. اگر تشخیص ما درست نباشد، مادیات عالم ما را نیز با خود خواهد برد. مبادا حق را از باطل تشخیص ندهیم و از حق جدا شویم. مبادا رهبرمان را تنها بگذاریم. 

ویژه‌برنامه با قدوسیان شامگاه پنج‌شنبه ۲ مهر، همزمان با عید سعید قربان با مداحی و قرائت دعای کمیل در مزار شهدای گمنام قطعه ۴۴ و حضور جمعی از خانواده‌های شهدا و علاقه‌مندان به پایان رسید.
نظر شما