شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۶
کد خبر: ۸۳۲۰۲
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
اهدای کتاب‌های دفاع مقدس و برگزاری نمایشگاه عکس ویژه دانش آموزان
به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، زنگ مقاومت در مدارس غرب پایتخت طنین انداز و کتاب‌های دفاع مقدس به کتابخانه‌های مدارس اهدا می‌شود.
زنگ مقاومت در مدارس طنین انداز می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ همزمان با هفته دفاع مقدس ویژه برنامه‌های «از مقاومت تا پیروزی» از سوی فرهنگسرای تهران با مشارکت سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آجا و آموزش و پرورش مناطق ۵ و ۲۲ در مدارس غرب پایتخت برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش نواختن زنگ دفاع مقدس همراه با روایت مستند و خاطره‌گویی جنگ، اجرای مسابقات و اهدای جوایز، برگزاری نمایشگاه عکس، و اهدای کتاب‌های حوزه دفاع مقدس به مدارس از جمله برنامه‌های «از مقاومت تا پیروزی» است. 
 
زنگ مقاومت روز یکشنبه ۵ مهرماه در مدرسه راهنمایی دخترانه شهید دستغیب و دبیرستان پسرانه اندیشه و روز دوشنبه ۶ مهرماه در دبیرستان دخترانه سما ۲ و مدرسه راهنمایی شهدای انتفاضه نواخته می‌شود هم چنین سرهنگ دوم علی اکبر بهشتی مسئول راویان ارتش جمهوری اسلامی ایران به صورت مستند از جنگ روایتگری می‌کند. 
 
در این مراسم علاوه بر خاطره‌گویی و روایت هشت سال دفاع مقدس با برگزاری مسابقه حضوری به نفرات برگزیده هدایایی از سوی سازمان حفظ اثار و ارزش‌های دفاع مقدس آجا تقدیم خواهد شد. 
  
برگزاری نمایشگاه عکس دفاع مقدس با عنوان «هشت سال مقاومت به روایت تصویر» در مدارس منطقه نیز از دیگر برنامه‌های «از مقاومت تا پیروزی» است. این نمایشگاه از تاریخ ۳۱  شهریور تا ۶ مهر از ساعت ۸ تا ۱۴ در دبیرستان پسرانه اندیشه، دبیرستان دخترانه سماء ۲، راهنمایی پسرانه شهدای انتفاضه و راهنمایی دخترانه شهید دستغیب برگزار می‌شود.

همچنین در دو دبیرستان منتخب این منطقه (دبیرستان پسرانه اندیشه و دبیرستان دخترانه سماء ۲) نمایشگاهی از تصاویر شهدای هشت سال دفاع مقدس همراه با مختصری از زندگینامه شهدا در قالب تخته شاسی ۵۰ در ۷۰ همراه با نمایشگاه عکس دفاع مقدس دایر است. 

برگزاری نمایشگاه عکس دفاع مقدس وتصاویرشهدا درفرهنگسرای تهران نیز به نشانی بزرگراه حکیم غرب، سه راه دهکده المپیک، خیابان ساحل، بوستان باغ نوازساعت ۱۰ الی ۱۸ پذیرای عموم شهروندان است. 

به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس و گرامیداشت این ایام هم چنین به کتابخانه‌های مدارس منطقه ۲۲ کتاب اهدا می‌شود. در این طرح که از سوی کتابخانه شهر فرهنگسرای تهران و مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۲ با مشارکت سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آجا برگزار می‌شود ۳۲ کتابخانه مدارس راهنمایی و دبیرستان منطقه تحت پوشش قرار می‌گیرند.

همچنین سومین دوره از کتاب‌های منتشر شده سازمان حفظ و نشر آثار ارزشهای دفاع مقدس آجا به کتابخانه‌های مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۲ اهدا خواهد شد. این کتاب‌ها شامل خاطرات هشت سال مقاومت، خاطرات شهدا و موضوعات جبهه و جنگ است.
برچسب ها: هفته دفاع مقدس
نظر شما