شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۷
کد خبر: ۸۳۲۲۵
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۱ با مشارکت حوزه مقاومت بسیج ۲۰۷ الغدیر و هیات امنای شهدای تهرانسر سوم مهرماه در هفته دفاع مقدس، از مقام شهید بهروز صبوری و مادر بزرگوارشان در محل حرم شهدای گمنام تهرانسر تجلیل کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این ویژه‌برنامه که بعد از نماز مغرب و با حضور مریم مجتهدزاده لاریجانی، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس، مسئولان محلی، روحانیون، هیئت‌های مذهبی، پایگاه بسیج و اعضا خانواده شهید اجرا شد، نسبت به مقام این شهید بزرگوار و مادر ارجمندشان ادای احترام شد. در این برنامه علاوه بر سخنرانی مجتهد‌زاده درباره نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس و پخش کلیپی از مادر این شهید بزرگوار، گروه تواشیح طا‌ها از استان مرکزی نیز کاری زیبا را تقدیم این شهید بزرگوار کردند. لازم به ذکر است در طول صحبت‌های مادر شهید بهروز صبوری، جمعیت حاضر در برنامه ۴ بار به حرمت ایشان و شهید بزرگوارشان قیام کردند. 
  
گفتنی است در اسفندماه ۹۲ طبق اعلام رسمی معراج شهدای مرکز و کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح خبر کشف هویت شهید بهروز صبوری بعد از ۳۱ سال مفقود الجسد بودن، منتشر شد. پیکر مطهر شهید بهروز صبوری در جریان به خاک سپاری جمعی از شهدای گمنام در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۹ به خاک سپرده شده است و هویت او بعد از گذشت سه سال از خاکسپاری توسط آزمایش DNA شناسایی شد. نمونه خون خانواده شهید با نمونه استخوان شهید که در بانک ژنتیک شهدای گمنام ثبت شده بود تطابق پیدا کرده و هویتش احراز شد. سرانجام این شهید وارسته در ۲۵ اسفند ۹۲ با مشایعت گرم پایتخت نشینان در صحن امامزاده حسن سر بر بالین خاک نهاد. شهید بهروز صبوری سال ۱۳۶۱ در عملیات مسلم بن عقیل در منطقه عملیاتی سومار به شهادت رسیده بود. مادر شهید صبوری در این ۳۱ سال دوری هیچگاه امیدش را از دست نداد و تمام مناطق جنگی را به‌دنبال اثری از پسر خود جستجو کرد تا توانست به گمشده‌اش برسد. 
  
علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این ویژه برنامه تا تاریخ ۶ مهر ۱۳۹۴ به نشانی بلوار گل‌ها، بلوار شاهد، بوستان شهدای دفاع مقدس مراجعه کنند و برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۴۴۵۹۴۷۱۱ تماس بگیرند.

نظر شما