شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۳۹
کد خبر: ۸۳۲۶۸
|
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
در ششمین شب ویژه‌برنامه «ضیافت ستارگان» خانواده «شهید غلامعلی رجبی» شاعر و مداح اهل بیت با حضور نماینده شورای اسلامی در مسجد صادقیه منطقه ده تهران تکریم شدند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ ششمین شب ویژه‌برنامه «ضیافت ستارگان» تکریم خانواده «شهید غلامعلی رجبی» شاعر و مداح اهل بیت پس از اقامه نماز جماعت و سخنرانی «حجت السلام شبیک لو» در مدح والای مقام شهیدان و ذکر نمونه‌هایی از آیات قرآنی درباره ارج و قرب جایگاه آن‌ها نزد خداوند، شعرخوانی، «مبین اردستانی» شاعر آیینی و مدیحه‌سرایی حاج آقا بازوبند، آغاز شد.
  
در ادامه «حسن جلیل‌زاده» دوست و همرزم «شهید غلامعلی جندقی» با ذکر ویژگی‌های این شهید و خاطراتی از دوران جنگ او را شهید محبوب دل‌ها نامید و گفت: «یکی از سخت‌ترین کار‌ها تعریف از این شهید است. چرا که این شهید در روزگاری ستاره شد که تعداد افراد وارسته در علم و فرهنگ و عرفان و معرفت دینی انگشت شمار بود. شهید غلامعلی جندقی در جذب محبت افراد از هر قشر فرهنگی قدرت فوق العاده‌ای داشت. اگر در حال حاضر از هم دوستان و بچه محل‌ها سراغش را بگیرید، همه از محاسن و ویژگی‌های این مداح و شاعر اهل بیت به نیکی یاد می‌کنند و خاطرات خوشی دارند.» 
 
شهید غلامعلی جندقی در سال ۱۳۳۳ در محله آذربایجان و یک خانواده مذهبی به دنیا آمد. غلامعلی با تربیت پدر بزرگوارش مداحی اهل بیت (ع) را از‌‌ همان دوران نوجوانی آغاز کرد و خیلی زود با توجه به آشنایی با معارف قرآنی و اسلامی به شعر و شاعری روی آورد و شعر معروف قربون کبو ترای حرمت امام رضا از این شاعر شهید است. این شهید عالی مقام سرانجام سال ۶۷ در عملیات مرصاد توسط گروهک منافقین به شهادت رسید.» 
 
در پایان این برنامه، «حبیب کاشانی»، نماینده شورای اسلامی شهر تهران هم عهد «شهید قدرت‌الله رحیمی» شد. 
 
طرح «هم عهدی با شهدا» طرح هم عهدی با ۲۳ هزار شهید شهر تهران، در حال برگزاری است. در این طرح پلاک‌هایی از ۲۳ هزار شهید تهران بزرگ که روی آن نام و نام خانوادگی، قطعه، ردیف و مکان دفن شهید نوشته شده، میان علاقه‌مندان تقسیم می‌شود و باشهید، شهید همراه و هم عهد آن شخص می‌شود.
نظر شما