دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۱
کد خبر: ۸۳۳۱۳
|
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
کانون فرهیختگان برگزار می‌کند
فرهنگسرای گلستان در روز هشتم مهرماه و همزمان با روز مولوی، همایش بزرگداشت این شاعر عارف را برگزار می‌کند.
همایش روز مولوی در فرهنگسرای گلستانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با مشارکت کانون فرهیختگان فرهنگسرای گلستان و مولوی‌پژوهان، برنامه بزرگداشت جلال الدین محمد رومی در خانه فرهنگ فدک برگزار می‌شود.

در این مراسم دکتر پرویز محمدزاده، دبیر کانون فرهیختگان با موضوع محوریت شخصیت و آثار مولوی و دکتر پریوش ابراهیمی درباره جنبه‌های عرفانی در مثنوی معنوی و غزلیات شمس سخنرانی خواهند کرد.

شاهنامه‌خوانی فریبا جباری نفر دوم شاهنامه‌خوانی کشور و اجرای گروه موسیقی فدوی و گروه کر کانون فرهیختگان فرهنگسرای گلستان از دیگر بخش های این مراسم خواهد بود.

جلال‌الدین محمد بلخی مشهور به مولوی شاعر بزرگ قرن هفتم هجری قمری است. ملاقات وی با شمس تبریزی در سال ۶۴۲ هجری قمری انقلابی در وی پدید آورد که موجب ترک مسند تدریس و فتوای وی شد و به مراقبت نفس و تذهیب باطن پرداخت. وی در سال ۶۷۲ هجری قمری در قونیه وفات یافت. از آثار مولوی می‌توان به «مثنوی»، «دیوان غزلیات» یا «کلیات شمس»، «رباعیات»، «مکتوبات»، «فیه مافیه» و «مجالس سبعه» اشاره کرد.

این مراسم در روز ۸ مهرماه، ساعت ۱۵ در خانه فرهنگ فدک برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به نارمک، خیابان گلستان، کوچه پارک فدک، خانه فرهنگ فدک مراجعه کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۷۷۲۶۶۴۷۴ تماس بگیرند.
نظر شما