دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۲
کد خبر: ۸۳۳۴۹
|
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
شهروندان تهرانی با شرکت در طرح جعبه کفش می‌توانند هدیه خود را از طریق فرهنگسرای مهر به دست کودکان کار برسانند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ در طرح «جعبه کفش» شهروندان با خلاقیت خود با کاغذ و پارچه‌های رنگی جعبه‌های کفش را تبدیل به جعبه هدیه زیبایی می‌کنند تا نوشت‌افزار‌ها و دل‌نوشته‌ای را به کودکان کار مقطع ابتدایی تقدیم کنند. 

این طرح با شعار «جعبه کفش را جعبه هدیه می‌کنیم، برای کودکان کار» و حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با همکاری سازمان‌های مردم نهاد ۸ تا ۱۴ مهرماه در فرهنگسرای مهر و خانه‌ فرهنگ تلاش اجرا می‌شود. 

کمک به حفظ محیط زیست، کمک به پرورش ابعاد خلاقانه شهروندان، افزایش مشارکتهای مردمی، پرورش حس مسئولیت پذیری نسبت به هم نوع، مرتفع کردن بخشی از نیازهای نوشت افزاری کودکان فاقد امکانات اعم از نیازمند، آسیب دیده و کودکان کار، افزایش میزان مشارکت شهروندان در فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی از جمله اهداف این برنامه است. 

این برنامه به همت فرهنگسرای مهر در منطقه ۱۹ برگزار می‌شود. این منطقه با بیش از ۵۰۰ کودک کار در حاشیه بزرگراه بهشت زهرا(ص)، کوره‌های آجر پزی در محله‌های دولتخواه و اسماعیل آباد و تقاطع‌های پر تردد یکی از مهم‌ترین برگزار کنندگان این طرح مردمی است..

هم اکنون حدود ۱۰۰ نفر از این کودکان کار در مرکز آموزشی پرتو در محله بخارایی در این منطقه مشغول به تحصیل‌اند. جعبه‌های کفش همراه با هدایایی که شهروندان به فرهنگسرای مهر تحویل می‌دهند به  این کودکان اهدا خواهد شد. 

لیست اقلام در نظر گرفته شده برای قرار دادن در جعبه شامل دفتر، خودکار، مداد، مدادرنگی، خط کش، نقاله، گونیا، پاک کن، تراش، جامدادی، دفتریادداشت است. 

شهروندان خیّر می‌توانند برای کمک به این کودکان به فرهنگسرای مهر واقع در اتوبان شهید تندگویان، خیابان شهید لطیفی، کوچه تگرگ مراجعه کنند؛ خانه فرهنگ تلاش واقع در خانی آباد نو بلوار میلاد خیابان شهرداری جنب بوستان ۲۲ بهمن هم نیز محل جمع آوری این هدایاست.
نظر شما