شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۵۵
کد خبر: ۸۳۳۷۶
|
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌کند؛
فرهنگسرای اندیشه با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی تهران نخستین جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان بیمار را با موضوع «سلامتی» برگزار می‌کند.
جشنواره بین‌المللی نقاشی كودكان بیماربه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، گروه سلامت و هنر دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در حمایت از سلامت روان کودکان بیمار نخستین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان بیمار را با بیش از ۲۰۰ اثر از کودکان برگزار می‌کند. 

مهلت ارسال این آثار تا اول شهریور ماه بوده و طبق آمار به‌دست آمده ۹۲۸ اثر نقاشی از ۲۶ کشور دنیا به دبیرخانه این جشنواره راه پیدا کرده است. تمامی کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال که در طول عمر خود حداقل یک بار در بیمارستان بستری‌ شدند و یا دچار هر نوع بیماری مزمن بودند، در این جشنواره شرکت کردند. 

از میان آثار دریافتی و داوری آن‌ها، ۲۰۰ اثر برای نمایش از تاریخ ۱۱ مهر در فرهنگسرای اندیشه به نمایش درآمده و تا ۱۶ مهر همزمان با روز جهانی کودک ادامه خواهد داشت و این آثار در کتاب جشنواره نیز به چاپ خواهد رسید. 

ضمنا از میان این ۲۰۰ اثر نیز ۱۰ اثر به‌عنوان آثار برگزیده انتخاب و در اختتامیه این مراسم در روز ۱۶ مهر با حضور سفرای کشورهای حاضر در جشنواره به برگزیدگان جوایز ویژه‌ای اهداء خواهد شد.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان اندیشه مراجعه کنند.
نظر شما