يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۴
کد خبر: ۸۳۴۱۰
|
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
قسمت سوم مجموعه مستند «تهران» به کارگردانی حمید سهیلی، سه شنبه ۱۴ مهر در نشست «پاتوق مستند» فرهنگسرای رسانه نمایش داده و نقد و بررسی می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ سومین قسمت از مجموعه مستند «تهران» به کارگردانی حمید سهیلی و با نویسندگی «آیدین آغداشلو» برای اولین بار و با اجازه کارگردان، پس از ۲۰ سال از زمان ساخته شدنش در نشست «پاتوق مستند» فرهنگسرای رسانه به نمایش عمومی در می‌آید. 

پیش از این و در دو هفته گذشته قسمت‌های اول و دوم این مجموعه در پاتوق مستند فرهنگسرای رسانه به نمایش درآمد و نقد و بررسی شد.

این مجموعه مستند به بررسی معماری تهران اختصاص دارد و «تهران، دوران معاصر»، معماری سال‌های ۱۳۴۰ تا ۱۳۷۰، «تهران، دوران نوگرایی»، معماری سال‌های ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۰، «تهران، دوران دگرگونی»، معماری سال‌های ۱۳۰۰ تا ۱۳۲۰، «تهران، دوران انتقال»، معماری نیمه‌ دوم دوران قاجار و «تهران در آغاز»، معماری اواسط دوران قاجار تا گذشته‌ دور شهر تهران را مورد بررسی قرار می‌دهد. 

مجموعه مستند «تهران» به کارگردانی حمید سهیلی در فاصله‌ سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۴ تهیه شده است و آیدین آغداشلو، نویسندگی گفتار متن، زنده یاد ژاله کاظمی گویندگی و شاهین فرهت ساخت موسیقی آن را برعهده‌ داشته‌اند.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند سه شنبه ۱۴ مهر ساعت ۱۸ به فرهنگسرای رسانه واقع در خیابان پاسداران، خیابان گل نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قبا مراجعه کنند.
نظر شما