دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۵
کد خبر: ۸۳۴۲۴
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
از عضویت رایگان در کتابخانه‌ها تا نمایشگاه نقاشی کودکان
مراکز فرهنگی هنری شهر تهران همزمان با روز جهانی کودک، با برگزاری ده‌ها برنامه و نمایشگاه مختلف، به استقبال این روز رفته‌اند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با روز جهانی کودک مراکز فرهنگی و هنری شهر تهران ویژه برنامه‌هایی برای کودکان تدارک دیده‌اند.

نمایشگاه تصویرسازی و رنگین کمان در فرهنگسرای خاوران
نمایشگاه تصویرسازی به مناسبت روز کودک در فرهنگسرای خاوران به همت عاطفه اکبری یکی از هنرمندان منطقه ۱۵ از ۱۶ مهر به مدت یک هفته در گالری شماره ۲ برپا شده است. در این نمایشگاه ۳۰ اثر از این هنرمند که از سوابق درخشانی در برگزاری نمایشگاه تصویرگری برخوردار است ارایه شده است.

در نمایشگاه رنگین کمان نیز ۴۰ اثر تصویرسازی با موضوعات و مفاهیم کودکانه از آثار سمانه پاکدل در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. این نمایشگاه به مناسبت روز کودک از ۱۶ مهرماه تا ۲۳ مهرماه در نگارخانه شماره یک این فرهنگسرا ادامه خواهد داشت.

علاقه‌مندان برای بازدید از این دو نمایشگاه می‌توانند همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت ٩ تا ١٨ به نشانی میدان خراسان، خیابان خاوران، فرهنگسرای خاوران مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۳۰۱۵۴۲۳ بگیرند.

جشنواره عروسک‌های دست‌ساز ایرانی در فرهنگسرای بهمن
جشنواره عروسک‌های دست ساز ایرانی از ۱۳ مهر به مدت یک هفته در نگارخانه فرهنگسرای بهمن میزبان علاقه‌مندان شده‌است. عروسک‌های دست ساز و بومی ایرانی با هماهنگی شورای نظارت بر اسباب بازی‌ها و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در معرض بازدید عموم شهروندان قرار گرفته‌است. مردم پایتخت به ویژه کودکان و نوجوانان برای بازدید و بهره‌مندی از بخش‌های جانبی این جشنواره می‌توانند به نگارخانه فرهنگسرای بهمن به نشانی انتهای بزرگراه شهید نواب صفوی، میدان بهمن، خیابان شهید وفائی مراجعه کنند. 

دنیای کودکان در نگارخانه معرفت
نگارخانه فرهنگسرای معرفت؛ نمایشگاه نقاشی در دنیای کودکان را همزمان با روز جهانی کودک برگزار می‌کند. در این نمایشگاه حدود ۳۰قاب نقاشی در ابعاد مختلف و با موضوعاتی از قبیل خانواده، طبیعت و محیط زیست از آرم پناهی، گلاره قزوینه، ستاره قزوینه، پویا امام بخش، النا دهقان، باران پناهی، کارن بیونقی، آیلین عزیزی، مهگل محمدطاهری، مدیسا السادات غیاثی، آیناز افخمی، حسین احمدوند و حنانه عسگری در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.  از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه می‌توان به ورک شاپ نقاشی کودک و نشست «چگونه کودکی خلاق داشته باشیم» اشاره کرد. علاقه‎مندان جهت بازدید می‌توانند از روز پنجشنبه ۱۶ تا ۲۲ مهر ساعت ۹ تا ۱۸ به نگارخانه فرهنگسرای معرفت واقع در میدان شهر زیبا، بلوار شهران، بعداز زیرگذر شهید همت، مراجعه کنند.

جشن «کودک بیرون» در فرهنگسرای رسانه
فرهنگسرای رسانه با همکاری فروشگاه «کتاب داستان» به مناسبت روز جهانی کودک، جشن «کودک بیرون» را برگزار می‌کند. این جشن با اجرای برنامه‌های متنوعی برای کودکان و پدران و مادران، همزمان با روز جهانی کودک، پنجشنبه ۱۶ مهر از ساعت ۱۵ تا ۲۰ برگزار می‌شود. انجام بازی‌های کودکانه و گروهی براى کودکان و بزرگتر‌ها با هدف تجربه‌ى بازى‌هاى جمعى و تجربه‌ى هیجان و لذت بازى با کودکان، نقاشى گروهى روى بوم ١۵ مترى براى همه‌ى گروه‌هاى سنى، نمایش کارتون در سینماى روباز فرهنگسرا همراه با اجراى موسیقى از جمله برنامه‏‌های جشن «کودک بیرون» است.  برگزارى نشست «کتاب خوب براى بچه هاى خوب» با هدف آشنایى و انتخاب کتاب‎هاى مناسب براى کودکان با حضور سمیرا اطلس‎باف، کار‌شناس کودک از دیگر برنامه ‌های جشن روز جهانی کودک در فرهنگسرای رسانه است. علاقه مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگسرای رسانه واقع در خیابان پاسداران، خیابان گل نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قبا مراجعه کنند.

عضویت رایگان شهروندان تهرانی در ۴۰۰ کتابخانه پایتخت
از  روز ۱۶ مهر به مناسبت روز جهانی کودک با همکاری آموزش و پرورش، دانش‌آموزان کلاس اولی و اعضای مهدهای کودک می‌توانند به صورت رایگان در کتابخانه‌ها عضو شوند. یک روز بعد یعنی ۱۷ مهر همزمان با روز خانواده، از پدر‌ها و مادر‌ها می‌توانند همراه فرزندان به کتابخانه‌های شهر تهران مراجعه کنند و از خدمات رایگان بهره‌مند شوند. عضویت رایگان در کتابخانه‌های تهران در آبان همزمان با هفته کتاب ادامه می‌یابد و شهروندان تهرانی می‌توانند با مراجعه به سایت www.tlib.ir از نشانی و شماره تماس کتابخانه‌های سازمان مطلع شوند.
مطالب مرتبط
نظر شما