يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۱۷
کد خبر: ۸۳۵۰۳
|
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
برگزاری آیین اختتامیه طرح جعبه کفش در خانه فرهنگ فدک
آیین اختتامیه طرح «جعبه کفش» که به منظور حمایت از کودکان کار در ۴۵ نقطه پایتخت میزبان خیرین بود، با حضور محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری و جمعی از مدیران ارشد این سازمان در خانه فرهنگ فدک برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اختتامیه طرح «جعبه کفش» با حضور محمود صلاحی رئیس و حجت الاسلام حسن ناصری‌پور سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیران فرهنگی هنری مناطق ۲۲گانه پایتخت، مسئولان سازمان‌های مردم‌نهاد و تعدادی از کودکان کار شنبه ۱۸ مهر در خانه فرهنگ فدک برگزار شد. 

۳۴۸۰ جعبه هدیه برای کودکان کار جمع‌آوری شد

محمود صلاحی در این مراسم با تبریک و تسلیت شهادت سردار حسین همدانی گفت: شهادت این سردار سرافراز بر خودش مبارک است چرا که سال‌ها برای همین امر کوشید و به خواسته‌اش رسید. سردار همدانی یکی از یاران، دوستان و همرزمان من بود و فقدانش برای همه ما دردناک است. 

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره برنامه‌های فرهنگی این سازمان گفت: سازمان فرهنگی هنری علاوه بر اقدامات مستقیم فرهنگی، در امر فرهنگ سازی نیز مشغول است. طرح‌ها و اقداماتی که با حضور و فعالیت خود مردم برگزار می‌شود و با مخاطبان زیادی نیز مواجه می‌شود. طرح هم عهدی با شهدا و ضیافت ستارگان که برنامه‌های اخیر سازمان به مناسبت هفته دفاع مقدس بودند گواه همین اتفاق‌ هستند. 

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تاکید کرد: شاید در نگاه اول این طرح‌ها در جرگه وظایف سازمان فرهنگی هنری قرار نگیرد و نهادهای دیگر متولیان اصلی این اقدام باشند اما ما وظایف انسانی داریم که وادارمان می‌‎‌کند در برخی از این زمینه‌ها وارد شویم. 

وی اضافه کرد: هدف اصلی ما از برگزاری جعبه کفش این بود که به مردم و مسئولین این دغدغه را یادآوری کنیم. به آن‌ها بگوییم که کودکانی در همسایگی ما هستند که از کمترین امکانات نیز محرومند. به دلیل شرایط متعددی چون مهاجرت، بیماری والدین یا از دست دادن آن‌ها، فقر و هزاران اتفاق دیگر مجبورند با سن کم و دست‌های کوچک، کارهای بزرگ انجام دهند. این کودکان را به استثمار می‌کشند چون ثمره کارشان نیز برای خودشان نیست. 

جمع آوری ۳۴۸۰ جعبه هدیه برای کودکان کار 
محمود صلاحی گفت: خداوند در آیه ۷ سوره قمر می‌فرماید «تمامی اموال شما برای خودتان نیست بلکه از مال شما سهمی است برای سائل و محروم.» این کمترین وظیفه ماست که به یاد این کودکان باشیم و برایشان کاری کنیم. هرکس به اندازه‌ای که به این موضوع اهمیت می‌دهد، ایمان و اخلاص خود را نشان می‌دهد. 

وی در پایان یادآور شد: از ۱۹ منطقه‌ای که این کار را با مدیریت خوب و هماهنگ معاونت فرهنگی و مرکز آفرینش و اجرا انجام داده‌اند سپاسگزارم. حاصل تلاش آن‌ها ۳۴۸۰ جعبه هدیه برای کودکان کار بود که من معتقدم اگر تبلیغات بیشتری روی این کار انجام می‌شد و یا تمامی مراکز در این کار مشارکت داشتند، اتفاقات بزرگتری می‌افتاد. 

۳۴۸۰ جعبه هدیه برای کودکان کار جمع‌آوری شد

حجت الاسلام ناصری‌پور سرپرست معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران سخنران دیگر مراسم بود. وی با اشاره به نقش مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در برگزاری این طرح گفت: دکتر صلاحی یکی تاکیداتشان فعال کردن مرکز مشارکت‌های سازمان فرهنگی هنری بود. این طرح در هفته دفاع مقدس از سوی سازمان مشارکت‌ها پیشنهاد شد و تمامی مناطق در آن روزهای پرکارشان از این اتفاق استقبال کردند و در ‌‌نهایت ۱۹ منطقه فعال شدند. 

وی افزود: خوشبختانه این اتفاق هم مثل فعالیت‌های دیگری که در هفته دفاع مقدس با محوریت خود مردم انجام شد به ویژه در فرهنگسرای مترو با استقبال خوبی مواجه شد. مردم ما دغدغه‌مند و پر عاطفه هستند و باید از آن‌ها سپاسگزار بود. 

۳۴۸۰ جعبه هدیه برای کودکان کار جمع‌آوری شد

اجرا سرود توسط گروه سرود مهد فدک، اجرای موسیقی توسط گروه نسیم غدیر و پخش کلیپی از جمع‌آوری بسته‌ها از دیگر بخش‌های این مراسم بود 

در پایان با حضور محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و بهنام خادم مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۱ از سازمان‌های مردم نهاد «بیا شادی را هدیه کنیم»، «خانه نجات ایران» و «جامعه معلولین ایران» که این طرح با مشارکت آن‌ها اجرا شد تقدیر شد. 

۳۴۸۰ جعبه هدیه برای کودکان کار جمع‌آوری شد

همچنین ناصر امین‌زاده مدیر فرهنگی هنری منطقه ۸، زهرا اشرفی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳، بیژن پورمند مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵، علیرضا زندوکیلی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۴ و حسام قربانعلی مدیر فرهنگی هنری منطقه۱ به دلیل برگزاری مناسب، تبلیغات و اطلاع رسانی، فضا سازی و مشارکت فعال با معاونت فرهنگی مورد تقدیر قرار گرفتند. 

۳۴۸۰ جعبه هدیه برای کودکان کار جمع‌آوری شد

طرح «جعبه کفش» با شعار «جعبه کفش را جعبه هدیه می‌کنیم، برای کودکان کار» همزمان با ماه مهر و بازگشایی مدارس از ۸ مهر آغاز شد و تا ۱۴ مهرماه ۴۵ نقطه شهر تهران ادامه پیدا کرد که طی آن تعداد زیادی جعبه برای اهدا به کودکان کار جمع آوری شد.
نظر شما