يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۳۰
کد خبر: ۸۳۵۶۸
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
اعلام ویژه برنامه‌های فرهنگی هنری محرم در فرهنگسرای خاتم
فرهنگسرای خاتم در ایام محرم الحرام با ویژه برنامه‌های خاص فرهنگی و هنری میزبان عذاداران سیدالشهداست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ ویژه برنامه‌های فرهنگسرای خاتم در ماه محرم اعلام شد.

مسابقه عکس و فیلم موبایلی «سوگواره چشم‌ها»، که با هدف ثبت و ضبط جلوه‌های آیینی و عزاداری‌های ماه محرم و صفر از سوی فرهنگسرای خاتم برگزار می‌شود. تمامی سوگواران حسینی بدون نیاز به دوربین حرفه‌ای می‌توانند با تلفن همراه خود جلوه‌های مراسم عزاداری عاشوراییان را ثبت و برای دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند. 

این جشنواره در دو بخش محرم از نگاه همراه و زندگی عاشورایی پذیرای آثار است. در بخش نخست می‌توانند آثاری که در سالهای گذشته از عاشورا ثبت کرده‌اند را برای دبیرخانه ارسال کنند اما بخش «زندگی عاشورایی» ویژه آثاری است که از عزاداری‌های امسال ثبت می‌شوند.

این مسابقه از ابتدای محرم آغاز می‌شود و پایان مهلت ارسال آثار، بعد از رحلت پیامبر(ص) و حضرت امام رضا(ع) است. اختتامیه این جشنواره روز ۲۹ آبان در روز شهادت امام حسن عسگری(ع) پیش بینی شده است.  جایزه بزرگ این مسابقه به یک اثر، جایزه اصلی به پنچ اثر و جایزه بخش موضوعی به سه اثر تعلق خواهد گرفت. 

مراسم سوگواری عاشورائیان هم از اول تا سیزدهم محرم با مشارکت هیئت کهف الحسین(ع) و متوسلین به حضرت علی اصغر(ع) به مدت ۶ شب از ساعت ۲۳ با مراسم سخنرانی در مورد فضائل اخلاقی شهدای کربلا، قرائت و تفسیر زیارت عاشورا، مراسم سینه زنی و مداحی با حضور مداح اهل بیت بهرام خیرالهی به همت فرهنگسرای خاتم برگزار می شود.

در طرح «ختم زیارت عاشورا» هم از روز اول محرم تا اربعین حسینی برگزار می شود. شرکت کنندگان گرامی می‌توانند تعداد ختم زیارت عاشورایی درخواستی خود را به شماره ۲۰۰۰۱۸۳۷۱۸ ارسال کنند. در پایان این طرح به قید قرعه به تعدادی از شرکت کنندگان هدیه‌ای تقدیم خواهد شد.
 
طرح «صلوات عاشورایی» نیز با همان سامانه ۲۰۰۰۱۸۳۷۱۸ از اول تا سیزدهم ماه محرم برگزار خواهد شد شرکت کنندگان گرامی می‌توانند تعداد ختم صلوات درخواستی خود را به این سامانه ارسال کنند. شرکت کنندگان در این طرح نیز به قید قرعه هدایایی دریافت خواهند کرد. 
 
از دیگر ویژه برنامه‌های بسته فرهنگی هنری ماه محرم در منطقه ۱۸، اجرای نمایش آئینی «سکوت صبر» است که در دهه دوم محرم اجرا خواهد شد. این نمایش با مضمون عاشورا و مصائب حضرت زینب (س) با حضور ۱۰ بازیگر اجرا خواهد شد. 
 
«دومین سوگواره رهپویان زینبی(س)» هم برنامه‌ای است که همزمان با اربعین سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و در قالب مراسم تجلیل از بانوان مروج فرهنگ زینبی(س) برگزار می‌شود. در این برنامه که همزمان با اربعین برگزار می‌شود، همسران و مادران شهدای مدافع حرم منطقه ۱۸، مدرسین و متولیان زینبیه‌های منطقه معرفی می‌شوند و از نویسندگان و شاعرانی که اثری با موضوع ایثار و فداکاری حضرت زینب (س) داشته‌اند تجلیل خواهد شد. 

فرهنگسرای خاتم به نشانی شهرک ولی‌عصر، انتهای حیدری جنوبی، خیابان پژاند، بوستان لواسانی در ویژه برنامه‌های ماه محرم و سفر میزبان عموم سوگواران حسینی است و شهروندان برای کسب اطلاعت بیشتر می‌توانند با شماره ۶۶۲۰۷۰۶۸ تماس بگیرند.
نظر شما