شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۸
کد خبر: ۸۳۵۷۱
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
در آستانه ماه محرم و عزاداری حضرت سید الشهدا ویژه‌برنامه‌های منطقه ۱۷ و فرهنگسرای بهاران اعلام شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۷ برای ماه محرم ۶ ویژه برنامه را در دستور کار خود قرار داده که از این میان می‌توان به کاروان نینوا، روایت عطش، یک کتاب یک نویسنده و بصیرت عاشورایی اشاره کرد. 
  
یادآور می‌شود، با هم بخوانیم و تطور اندیشه نیز از برنامه‌های مهم ماه محرم در فرهنگسرای بهاران به شمار می‌رود. در برنامه کاروان نینوا که در محوطه ورودی فرهنگسرا اجرا می‌شود، قرائت زیارت عاشورا، مداحی و اجرای برنامه‌های هنری و مذهبی برگزاری می‌شود. روایت عطش عنوان عصر شعر عاشورایی است که با حضور شاعران مطرح آیینی کشور و علاقه‌مندان به شعر و ادبیات در فرهنگسرای بهاران برگزار می‌شود. 
 
خوانش روزانه «گنجینه الاسرار» عمان سامانی که از تاثیرگذار‌ترین و بهترین اشعار عاشورایی است، در ماه محرم انجام می‌شود. باهم بخوانیم عنوان برنامه‌ای است که با تحلیل و بررسی یک کتاب با محوریت عاشورا اجرا می‌شود. 
 
در برنامه «بصیرت عاشورایی» استاد محمد مهدی علی قلی نویسنده کتاب سیمای نهج البلاغه در جمع بانوان به تفسیر زیارت عاشورا و شرح پیام‌های عاشورایی می‌پردازد. کانون قرآن بهاران نیز به مناسبت روزهای سوگواری و عزاداری سالار شهیدان آسیب‌شناسی خرده فرهنگ‌های مذهبی و انحرافات و خرافات با محوریت مراسم عزاداری ایام محرم و فلسفه عاشورا با عنوان تطور اندیشه برگزار می‌کند. 

نمایشگاه شعر عاشورایی نیز از بهترین شعرهای عاشورایی معاصر در فرهنگسرای بهاران برپا می‌شود. نمایشگاه کتاب عاشورایی هم در ویژه برنامه‌های این فرهنگسرا برای علاقه‌مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی دایر می‌شود. این برنامه‌ها از ۲۳ تا ۳۰ مهرماه برگزار می‌شود.
نظر شما