يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۵
کد خبر: ۸۳۶۰۲
|
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
برنامه‌های دهه اول محرم در فرهنگسرای انقلاب اسلامی اعلام شد
فرهنگسرای انقلاب اسلامی در مجموعه برنامه‌های «نبض سرخ» از ابتدای ماه محرم و در قالب برنامه‌های گوناگون به عزارادای سرور و سالار شهیدان می‌پردازد.
«نبض سرخ» در ماه عزابه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ مجموعه برنامه‌ «نبض سرخ» که از ۲۳ مهر همزمان با اول محرم الحرام ۱۴۳۷ با «صبح ارادت» آغاز می‌شود، برنامه قرائت زیارت عاشورا و روضه خوانی از ۸ صبح در حسینیه فرهنگسرا برپاست. این برنامه تا ۹ صبح با حضور و همراهی عزاداران سیاهی ادامه دارد و در پایان، سفره احسان حضرتش گسترده می‌شود. «صبح ارادت» تا هشتم محرم ادامه خواهد داشت. 

در برنامه «روضه و راز» بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر حجت الاسلام رسول خسروی تهرانی، درباره قیام حسینی به سخنرانی می‌پردازد. روضه خوانی و عرض ارادت پایان بخش این برنامه خواهد بود. 

در نگارخانه مهر این فرهنگسرا نمایشگاه عکس «اشکواره» در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. در این نمایشگاه ۲۵ قطعه عکس از آثار پیام احمدی کاشانی درباره سوگواری ماه محرم به نمایش در خواهد آمد. «اشکواره» از چهارشنبه ۲۹ مهر گشایش می‌یابد و تا ۱۸آبان به کار خود ادامه می‌دهد. 

همچنین فرهنگسرای انقلاب اسلامی، با مشارکت در برنامه «جلوه سوگ» به معرفی شهدای عاشورایی می‌پردازد. در این برنامه که به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و در قالب ۱۴ تکیه در میدان امام حسین (ع) برپاست از پنجشنبه ۲۳ مهرآغاز و به مدت ۵۰ شب تا اربعین حسینی ادامه خواهد داشت. فرهنگسرای انقلاب اسلامی در «جلوه سوگ» به معرفی شهدای عاشورایی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی می‌پردازد و عزاداران حسینی می‌توانند با یکی از ۲۳ هزار شهید تهرانی هم عهد شوند. 
نظر شما