دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۶
کد خبر: ۸۳۶۲۳
|
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
فرهنگسرای گلستان همزمان با فرارسیدن ماه محرم روز سه‌شنبه ۲۸ مهرماه نشست نقد داستان «آواز سرخ باران» و ادبیات عاشورایی را برگزار می‌کند.
نقد «آواز سرخ باران» در فرهنگسرای گلستانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ به مناسبت فرا رسیدن ماه پیروزی خون بر شمشیر نصرالله قادری به مرور و ارزیابی ادبیات عاشورایی می‌پردازد. در همین راستا داستان «آواز سرخ باران» با حضور نویسنده کتاب حسن جلایر، قاسمعلی فراست و محمد رضاگودرزی نقد و بررسی می‌شود. 
 
برپایی نمایشگاه تخصصی کتاب عاشورا از دیگر بخش‌های جانبی این برنامه است.
  
کتابخانه فرهنگسرای گلستان امکان اهدای رایگان کتاب «آواز سرخ باران» را برای مخاطبان ایجادکرده است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به کتابخانه این مرکز کتاب را دریافت کنند. 
 
آواز سرخ‌ باران داستان عاشورا را از مرگ معاویه تا پایان واقعه‌ عاشورا روایت‌ کرده و هدف نهایی نگارش آن معرفی سیر قیام امام سوم شیعیان بر اساس روایت‌های حقیقی موجود است. این کتاب بر خلاف اکثر مقاتل که نثرشان‌ سنگین بوده و به‌واسطه تکرار مکررات‌ انسجامی ندارد، از پیوستگی‌ خاصی برخوردار است.
 
نصرالله قادری متولد سال ۱۳۳۹ در سمنان است. او دارای مدرک کار‌شناسی ارشد ‏کارگردانی تئا‌تر از دانشگاه تربیت مدرس و کار‌شناسی کارگردانی سینما از دانشگاه هنربوده و به عنوان کارگردان، منتقد، نویسنده، مدرس سینما و تئا‌تر شناخته می‌شود. ادری علاوه بر تدریس در مقاطع مختلف دانشگاهی، داوری چندین جشنواره معتبر تئا‌تر و شرکت در سخنرانی و کنفرانس‌های داخلی و خارجی را در کارنامه دارد.

این برنامه ساعت ۱۷ روز ۲۸ مهرماه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به نشانی فرهنگسرای گلستان واقع در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۷۷۸۴۱۳۷۶ تماس بگیرند.
نظر شما