دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۴۸
کد خبر: ۸۳۷۰۳
|
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ خبر داد؛
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ از برگزاری طرح نایب الزیاره و نذری ساده در اولین ویژه برنامه جلوه سوگ خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید علیرضا فاطمیان‌پور در توضیح ویژه‌برنامه جلوه سوگ گفت: در تکیه عتبات، نمایشگاهی با مشارکت ستاد عتبات عالیات برپا شده است که قطعاتی از حرمین شرفین در کربلا، نجف، کاظمین و سامرا و فعالیت‌های بازسازی و به‌سازی حرمین در معرض دید عموم قرار گرفته است. 
 
وی ادامه داد: در این تکیه خشتی از سرداب سامرا، تکه سنگی از حرم ابا عبدالله (ع) و پرچم حرم قمر بنی هاشم (ع) از جمله قطعات متبرکی است که بازدید کنندگان می‌توانند در این غرفه ببینند. 
 
وی با اشاره به ساخت صحن و شبستان حضرت زهرا (س) در نجف گفت: در تکیه عتبات نذورات نقدی مردم برای کمک به ساخت این شبستان نیز توسط ستاد عتبات جمع آوری می‌شود. 
 
وی ادامه داد: در تکیه دیگر این منطقه به نام تکیه «احسان» نیز به کمک هیئت دانشجویی خدام الحسین، برنامه ارایه نذری ساده برگزار می‌شود که علاقه‌مندان برای مشارکت در هزینه‌های اجتماع اربعین، مبالغ نقدی خود را به هیئت پرداخت می‌کنند. 

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ با اشاره به امکان ارتباط با زائران اربعین حسینی در تکیه احسان ادامه داد: افرادی که در روز اربعین در کربلا هستند می‌توانند در این تکیه ثبت نام کرده و افرادی که توانایی حضور در کربلا در روز اربعین را ندارند نیز خود را معرفی می‌کنند و بر همین اساس افرادی که در اربعین در کربلا حضور دارند نایب الزیاره این افراد می‌شوند. 
به گفته وی در این تکیه از علاقه‌مندان به خدمت در موکب‌های مستقر در کربلا و نجف در پیاده‌روی اربعین حسینی ثبت نام به عمل می‌آید که بعد از بررسی شرایط، تعدادی به عنوان خادم الحسین (ع) انتخاب می‌شوند. 
همچنین در تکیه احسان نمایشگاهی از عکس‌های پیاده روی اربعین سال ۹۳ نیز به نمایش گذاشته شده است. 
 
ویژه برنامه «جلوه سوگ» همزمان با آغاز ماه محرم به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در میدان امام حسین (ع) با برپایی ۱۰ تکیه از ۲۲ مهرماه آغاز به کار کرده و تا ۱۱ آذرماه میزبان شهروندان است.
برچسب ها: جلوه سوگ
نظر شما