شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۳
کد خبر: ۸۳۷۵۰
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
نیره مصری پور (هنرمند خوشنویس) همزمان با برپایی کارگاه «نقش نینوا» در ایام محرم، اسامی مبارک امام حسین (ع) و یاران آن حضرت را خوشنویسی و به بازدیدکنندگان اهدا کرد.
«لبیک یا حسین» با قلم خوشنویسانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نیره مصری‌پور، هنرمند خوشنویس گفت: همزمان با ایام محرم در کنار یک ورک شاپ گروهی اسامی مبارک امام حسین (ع) و یاران آن حضرت از جمله «یا ابوالفضل العباس»، «یا قمر بنی‌هاشم»، «لبیک یا حسین» را با دانگ درشت قلم روی کاغذهایی که از قبل در فرهنگسرای فردوس آماده شده بود، نوشتیم و به مردم تقدیم کردیم. 

وی افزود: با توجه به اینکه همه ساله نمایشگاه‌هایی با محوریت محرم برگزار می‌شود، این ایده که نام امام حسین (ع) و یاران آن حضرت را بنویسیم و به مردم هدیه دهیم نو بود و خوشبختانه مورد استقبال از سوی بازدیدکنندگان قرار گرفت. 

مصری پور خاطرنشان کرد: هنرمندان خوشنویس همیشه روی نوشته‌های ادبی، اشعار شعرای بزرگ و یا روی نوشته‌های مذهبی کار می‌کنند که چون نزدیک با حس و حال درونی هنرمند است، از هر حیث با کارهای دیگر متفاوت است.

این هنرمند خوشنویس یادآور شد: اینکه همه شهر در این روزها همدل و همزبان، عزادار سرور و سالار شهیدان هستند. از این رو خلق آثار مناسبتی با محوریت امام حسین (ع) فضای خاصی دارد و هر هنرمندی راغب به خلق اثر در این زمینه است.

گفتنی است این کارگاه هنری خوشنویسی طی سه روز متوالی در فرهنگسرای فردوس برگزار شده بود که علاقه‌مندان بسیاری درآن شرکت کردند.
نظر شما