دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۲۸
کد خبر: ۸۳۷۶۳
|
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
فرهنگ‌سرای مهر همزمان با آغاز دهه دوم ماه محرم مسابقه «خط سرخ شهادت» برگرفته از کتاب «از مدینه تا کربلا همراه با سیدالشهداء امام حسین علیه الاسلام» را برگزار می‌کند.
مسابقه «خط سرخ شهادت» در فرهنگسرای مهربه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ مسابقه «خط سرخ شهدات» در برگیرنده سخنان حضرت امام حسین(ع) است که در آغاز حرکت از مدینه و موضع گیری‌های ایشان در برابر حوادثی که در منزلگاه‌های میان راه روی داده است به‌ صورت مصور و بر روی پنل طراحی شده است.  شهروندان با دیدن این پنل مصور و مطالبی که حاوی اتفاقات این منزلگاه‌ها ست از مبدأ (شهر مدینه) به سمت مقصد (شهر کربلا) با پاسخ دادن به سؤالات حرکت می‌کنند. با پاسخ صحیح به هر سوال یک قدم به سمت مقصد نزدیک‌تر می‌شوند.

تشریح سفر امام حسین از مدینه تا کربلا و علت قیام تاریخی امام، شرح وقایع و اتفاقات سفر امام حسین از مدینه تا دشت کربلا، اهداف و انگیزه امام حسین(ع) از قیام عاشورا، گرامیداشت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)  و زنده نگه داشتن نهضت عاشورا در دل مردم به ویژه نسل جوان از جمله اهداف برپایی این برنامه است.
 
این مسابقه در قالب برنامه جلوه سوگ در میدان امام حسین از آغاز دهه دوم ماه محرم و از ساعت ۱۹ تا ۲۲ در خیمه منطقه ۱۹ اجرا می‌شود.

نظر شما