دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۵
کد خبر: ۸۳۸۴۴
|
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
یکی از سخنرانان برجسته کشورمان گفت: برای ترویج، رشد و توسعه فرهنگ عاشورایی نیاز به اقدام‌هایی نظیر برپایی نمایشگاه‌هایی است، که بتواند محصولات مناسبی در راستای اشاعه سیره امام حسین(ع) داشته باشد. جلوه سوگ یکی از آن اقدام‌های بسیار مفید است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت الاسلام «محمد جواد موحد» یکی از سخنرانان برجسته کشورمان ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) و تقدیر و تشکر از برگزاری ویژه‌برنامه جلوه سوگ اظهار کرد: یکی از وقایع مهم تاریخ، حادثه خونین عاشوراست، که با جوهره‌ای فرهنگی در تاریخ جاویدان شده است. 
 
وی افزود: برای ترویج، رشد و توسعه این فرهنگ غنی نیاز به اقدام‌هایی نظیر برپایی نمایشگاه‌هایی است، که بتواند محصولات مناسبی در راستای اشاعه فرهنگ عاشورا داشته باشد. جلوه سوگ یکی از آن اقدام‌های بسیار مفید است. 
 
حجت الاسلام موحد اذعان کرد: نمایشگاه جلوه سوگ نمایش همه خوبی‌ها در مقابل همه بدی‌ها است. 
 
وی با اشاره به وجود تکیه‌های مختلف در این نمایشگاه تصریح کرد: این کار باعث شده هر کس متناسب با علاقه خود، برای بازدید به هر تکیه که علاقه دارد رجوع کرده و از برنامه‌های فرهنگی آن استفاده کند. 

حجت الاسلام موحد افزود: دستگاه‌های دولتی از یک سو و مردم از سوی دیگر باید شیوه‌هایی را در نظر بگیرند که فرهنگ عاشورا را در جامعه گسترش دهند. 

وی با اشاره به این نکته که کسانی هستند که می‌خواهند با کینه توزی، قیام امام حسین (ع) را کمرنگ جلوه دهند، ادامه داد: سخنرانان و مداحان باید در زمینه روشنگری افراد جامعه کوشا باشند و نگذارند نهضت امام حسین (ع) کم رنگ شود. 
حجت الاسلام موحد درس ایثار و مقاومت را یکی از جلوه‌های عاشورا خواند و تاکید کرد: نسل جوان درس‌های زیادی را می‌توانند از زندگی و سیره زندگی امام حسین (ع) بگیرند و با مطالعه دقیق نهضت عاشورا می‌توانند زندگی خود را بیمه کنند. 
وی با اشاره به این نکته که در همه شهرهای کشور میدان و یا خیابانی به نام حضرت سیدالشهدا(ع) مزین شده است، ادامه داد: برپایی نمایشگاه در این میدان می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در زمینه فرهنگی داشته باشد. 

حجت الاسلام موحد تاکید کرد: امروزه مهم‌ترین ابزار برای اطلاع رسانی، فضای مجازی است که این خود فرصت بسیار خوبی برای روشنگری و بصیرت افزایی افراد جامعه توسط افراد آگاه به مسائل دینی است. 
مجموعه برنامه جلوه سوگ از ۲۲ مهرماه در میدان امام حسین(ع) تهران آغاز شده و تا ۱۱ آذرماه میزبان شهروندان است. 
برچسب ها: جلوه سوگ
نظر شما