دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۰
کد خبر: ۸۳۸۵۳
|
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
همزمان با فرارسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، ایستگاههای منتخب مترو شهر تهران میزبان گروه شبیه خوانی «احرار» در ویژه برنامه «شبیه عشق» است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رییس فرهنگسرای مترو با اشاره به واقعه عظیم عاشورا و درس‌هایی که نسل‌های بعدی باید از آن سرمشق بگیرند گفت: حادثه کربلا و قیام حضرت سید الشهدا (ع) را نمی‌توان فقط با مظلومیت گره زد. در قیام حضرت درس‌های بزرگی از جمله جوانمردی، گذشت، ادب و بسیاری از حسنات اخلاقی دیگر نهفته است که می‌بایست به وسیله هنر آن را روایت کرد. 

اسماعیل قضاتلو با اشاره به خطبه امام حسین(ع) در روز عاشورا افزود: حضرت در روز عاشورا در بیانات خود توجه ویژه‌ای به امر به معروف و نهی از منکر داشته‌اند که ما نیز در عصر حاضر می‌بایست به این واجب فراموش شده بیشتر توجه داشته باشیم. 

وی افزود: امام در واپسین دیدار خود با اهل‌بیت خویش، حضرت زینب (س) را به صبر در مصیبت‌ها توصیه نمودند و یا در مقاتل می‌خوانیم که علمدار دشت کربلا در اوج جنگ از ولایت پذیری و ادب لحظه‌ای غفلت نکردند. 

قضاتلو با اشاره به موضوع عاشورا و مسئله مهم ولایت پذیری ادامه داد: در موضوع عاشورا عده کثیری خود به امام نامه نوشتند و تقاضای بیعت نمودند ولی از آن عده کثیر فقط چند نفر پای آرمانهای خود ثابت قدم ماندند و زرق و برق دنیا و یا ترس از جانشان آن‌ها را فریب نداد و یقینا آن‌ها سعادتمند هستند. 

رییس فرهنگسرای مترو افزود: بررسی همین وقایع می‌تواند چراغ راه هدایتی باشد برای کسانی که در زمان حال در خصوص ولایت پذیری دچار انحرافاتی شده‌اند، که این عده قلیل می‌بایست با دقت بیشتری به مسائل پیرامون خود دقت نمایند. 

وی در پایان گفت: فرهنگسرای مترو از ۱۰ تا ۲۱ آبان ماه از ساعت ۱۶ در ایستگاه‌های منتخب مترو از جمله شهید بهشتی(ره)، چهارراه ولیعصر(عج)، آزادی و امام خمینی(ره) میزبان علاقمندان به هنر تعزیه و شبیه خوانی است.
نظر شما