دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۰۸
کد خبر: ۸۳۹۱۰
|
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
در آستانه هفته کتاب و کتاب‌خوانی برگزار می‌شود:
به منظور شناسایی خلاقیت و توانمندی‌های دانش آموزان در حوزه داستان نویسی، مسابقه «نگارش خلاق» بین دانش آموزان مدارس دوره اول متوسطه منتخب منطقه چهارده برگزار می‌شود.
نگارش خلاق؛ مسابقه‌ای برای شناسایی استعدادهای ادبیات داستانیبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، معصومه کیانی رییس کتابخانه اخلاق با اعلام این خبر هدف از برگزاری این مسابقه را ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، پرورش خلاقیت و کتابت از طریق تشویق به مطالعه و نوشتن داستان کوتاه به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی اعلام کرد و گفت: بخشی از داستان با عنوان «تصمیم اکبر» در قالب نمونه برگ‌هایی طراحی و منتشر شده و اعضای کانون زنگ داستان کتابخانه اخلاق با حضور در مدارس منتخب دوره اول متوسطه (دخترانه و پسرانه) ضمن هماهنگی با کارشناسان پرورشی این مدارس و توجیه دانش آموزان شرکت کننده در مسابقه،فرم‌های مسابقه را توزیع می‌کنند.

به گفته رییس کتابخانه اخلاق، دانش آموزان با بهره گیری از ذوق و ایده ادبی خود، داستان را کامل و تا روز کتاب و کتاب‌خوانی (۲۴ آبان ماه) به کارشناسان پرورشی مدارس تحویل می‌دهند.

کیانی تعداد مدارس شرکت کننده در مسابقه نگارش خلاق را ۱۲ مدرسه در ۶ ناحیه منطقه ۱۴ عنوان کرد که در هر ناحیه، دانش آموزان یک مدرسه دخترانه و یک مدرسه پسرانه در این مسابقه شرکت می‌کنند.

وی افزود: پس از جمع‌آوری آثار دانش آموزان، هیئت داوران به سرپرستی ابوالفضل درخشنده بر اساس شاخصه‌هایی مثل ویژگی‌های فکر اولیه، توانایی دانش آموزان از نکات تکنیکی در داستان‌نویسی، چینش کلمات با ایجاد تعلیق و ابهام هنری و همچنین توجه به نیازمندی‌های روز جامعه، از هر مدرسه سه دانش آموز برتر را انتخاب می‌کنند.

رییس کتابخانه اخلاق ادامه داد: به منظور تشویق دانش آموزان مدارس شرکت کننده در مسابقه جوایز برگزیدگان هر مدرسه در مراسمی با حضور تمامی دانش آموزان و اولیاء همان مدرسه اهداء می‌شود.

کتابخانه اخلاق در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار واقع شده است.
نظر شما