دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۰
کد خبر: ۸۳۹۱۳
|
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
پاتوق مستند این هفته فرهنگسرای رسانه با نمایش و نقد و بررسی مستند «سرزمین گمشده» به کارگردانی وحید موسائیان، برگزار می‌شود.
نمایش و نقد فیلم «سرزمین گمشده» در پاتوق مستندبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ پاتوق مستند سه شنبه ۱۲ آبان ساعت ۱۸:۳۰ در سالن اجتماعات فرهنگسرای رسانه  با حضور سعید قطبی‌زاده کارشناس برنامه و علاقه‌مندان سینمای مستند، برگزار خواهد شد.

مستند «سرزمین گمشده» به مدت ‌٧ ماه در کشورهای آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، سوئد، آلمان و فرانسه تصویربرداری شده  و روایتی است از تحولات سیاسی و اجتماعی ایران در خلال جنگ جهانی دوم و سال‌های طولانی پس از آن‌ است.

وحید موسائیان درباره اثر خود می‌گوید: «رویدادهای سیاسی بعد از شهریور ‌١٣٢٠ و تحولات اجتماعی آن، موجب نفوذ همسایه شمالی در ایران می‌شود که پیامد آن، شکل‌گیری نسلی از مهاجرین است که سال‌های زیادی از عمر خود را در اردوگاه‌های سیبری، از دست می‌دهند.»

تهیه‌کننده این اثر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، موسسه راویان هنر شرق و طوبی فیلم است. شهریار اسدی  تصویربردار، علیرضا فارسیجانی تدوین، فریدون شهبازیان موسیقی و روح‌الله برادری مجری طرح از جمله عواملی هستند که در  تولید این مستند با موسائیان همکاری داشته‌اند.

فیلم مستند سرزمین گمشده محصول سال ۱۳۸۵ است که در بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند را از آن خود کرد و همچنین نامزد بهترین فیلم از نگاه ملی و بهترین گارگردانی و بهترین تحقیق بود.

این فیلم در اولین جشنواره برترین مستندهای سال تندیس بهترین تحقیق را دریافت کرد و برنده تندیس بهترین فیلم مستند از یازدهمین جشن سینمای ایران شد و دیپلم افتخار بهترین فیلم بلند اولین جشنواره سینمای مستند حقیقت را از آن خود کرد و همچنین نامزد بهترین فیلم مستند آسیا پاسیفک سال ۲۰۰۷ شد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست می‌توانند به فرهنگسرای رسانه واقع در خیابان پاسداران خیابان گل نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قبا مراجعه کنند.
نظر شما