يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۳۱
کد خبر: ۸۳۹۳۰
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳
حجت الاسلام ناصری‌پور در تشریح برنامه‌های روز ۱۳ آبان گفت:
سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره اهمیت کار تاریخی و هنری فلش کارت‌های «تاریخ مستطاب آمریکا» و توزیع آن در روز مبارزه با استکبار جهانی سخن گفت.
حجت الاسلام حسن ناصری‌پور در گفت‌و‌گو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، درباره ویژه برنامه‌های روز ۱۳ آبان گفت: در آستانه روز ۱۳ آبان، برای نخستین بار هزار بسته نمایشگاهی در سایزهای ۵۰ در ۷۰ درباره تاریخ داخلی آمریکا با طراحی زیبا، کاریکاتور و متن‌های دقیق، منتشر و توزیع شد و این پوستر‌ها در تمام مناطق شهر و ۱۰ ایستگاه متروی تهران نصب شده‌اند.

سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره میزان استقبال از این بسته‌های نمایشگاهی گفت: استقبال از این کار مبتکرانه، آنقدر زیاد بود که حتی مراکز مختلف برای دریافت بسته‌های جدید با ما تماس گرفتند و از آنجایی که امکان چاپ مجدد در این زمان محدود، آن هم با حجم زیاد مقدور نبود، تمام فایل‌های گرافیکی این کار را در اختیارشان قرار دادیم تا به هر تعداد که مایل هستند، منتشر کنند.

ناصری‌پور افزود: تعداد ۱۰ هزار فلش کارت با عنوان «تاریخ مستطاب آمریکا» نیز به مناسبت ۱۳ آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی به چاپ رسیده است که تعداد ۵ هزار نسخه از آن، در فرهنگسرا‌ها و مدارس طی دیروز و امروز منتشر شد و تعداد ۵ هزار نسخه دیگر در روز ۱۳ آبان از سوی فرهنگسرای مترو میان حاضران در مراسم این روز توزیع می‌شود.
 
مشاور رئیس سازمان فرهنگی هنری درباره انگیزه انتشار «تاریخ مستطاب آمریکا» گفت: آنچه درباره آمریکا در دنیا تبلیغ می‌شود، همه بیانگر جنبه‌های پیشرفت و توسعه محور این کشور است. در حالی که اگر مردم دیگر کشور‌ها اندک آشنایی با تاریخ جهان داشته باشند، درمی‌یابند که ظلم کردن و به بردگی کشاندن دیگران، یکی از اصول نانوشته امریکایی‌هاست و تاریخ گواه این نکته است. ظلم‌هایی که امروز نیز در جهان صورت می‌گیرد، بر اثر همین خوی آمریکایی هاست. «تاریخ مستطاب امریکا» تاریخچه و نمونه این ظلم‌ها را به مردم نشان می‌دهد و موجب افزایش سواد رسانه‌ای آنان می‌شود. امریکایی‌ها همواره به دنبال اعمال سلطه هستند و هیچ‌گاه به دنبال رعایت حقوق بشر برای مردم دیگر کشور‌ها از جمله مسلمان‌ها نبوده‌اند.
 
ناصری‌پور با اشاره به ضرورت مبارزه با استکبار جهانی از طریق مبارزه فرهنگی و استفاده از کاریکاتور در فلش کارت‌های موجود گفت: مقام معظم رهبری سخنی دارند، مبنی بر اینکه اگر حرکت‌ها در قالب هنر ریخته شوند، ماندگار می‌شوند و در غیر این صورت، فرصتی برای نفوذ و گسترش ندارند. این دیدگاه راهبردی در رأس مأموریت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قرار گرفته است. ما از هنر کاریکاتور بهره برده‌ایم تا از این طریق سبک جدیدی برای معرفی جنایت‌های امریکا داشته باشیم. نسل جوان نیز همواره از چنین ابتکارهایی استقبال می‌کنند.

مطالب مرتبط
نظر شما