شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۵
کد خبر: ۸۳۹۶۷
|
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
بزرگداشت « هوشنگ کاظمی» اولین دانش آموخته گرافیک نوین دوشنبه ۱۸ آبان ساعت ۱۶ با حضور پیشکسوتان و دانشجویان هنر در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.
بزرگداشت «هوشنگ کاظمی» پیشکسوت گرافیک ایران برگزار می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سخنرانی محسن وزیری مقدم، قباد شیوا، محمدرضا اصلانی و آرش تنهایی از استادان و پیشکسوتان هنر نقاشی و گرافیک و نمایش فیلم زندگی‌نامه استاد کاظمی بخش‌هایی از این برنامه است. 

نمایشگاهی از آثار و عکس‌های هوشنگ کاظمی به همراه پوسترهایی از طراحان برجسته قبادشیوا، ابراهیم حقیقی و کیانوش غریب‌پور با موضوع این چهره نامی هنر گرافیک کشور ۱۵ تا ۲۰ آبان ساعت ۱۲ تا ۱۸ در سالن شماره یک نگارخانه ارسباران برای بازید عموم برپاست. 

هوشنگ کاظمی متولد سال ۱۳۰۲ درشهر تهران و از نخستین دانش آموختگان رشته طراحی و گرافیک بود. وی تحصیلات متوسطه را در سال ۱۳۲۰به اتمام رساند و لیسانس خود را در رشته ادبیات خارجی و فوق لیسانس را در رشته خط و گرافیک از مدرسه عالی هنرهای تزیینی پاریس دریافت کرد. 

فعالیت در بخش تبلیغات شرکت هواپیمایی سلطنتی هلند، تاسیس دانشکده هنرهای تزیینی تهران (دانشگاه هنر) برپایی دومین نمایشگاه دو سالانه تهران در کاخ گلستان سال ۱۳۳۸، مسئولیت دانشکده هنرهای تزیینی، تزیین هتل برکه (خیابان فرصت تهران)، برپایی نمایشگاه‌های متعدد برای جلب سیاحان داخل و خارج کشور، دریافت جوایز بین المللی در تبلیغات جهانگردی طی سال‌های ۴۹-۱۳۴۲، طراح هنری کنفرانس‌های بین المللی طی سال‌های ۴۶- ۱۳۴۲، سفرهای فرهنگی و مطالعاتی برای پژوهش وضعیت مدارس هنرهای تجسمی به کشورهای (کانادا، ژاپن، هند، استرالیا و...) بخش‌هایی از فعالیت این گرافیست است. وی مهرماه امسال در کشور استرالیا دار فانی را وداع گفت. 

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به نشانی خیابان شریعتی، بالاتراز پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.
نظر شما