يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۴۳
کد خبر: ۸۳۹۹۷
|
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
رمان «امپراطور هراس» اولین اثر جولی اتساکا سه شنبه ۱۹ آبان ساعت ۱۷ با حضور نویسندگان و علاقه‌مندان به ادبیات در فرهنگسرای ارسباران نقد می‌شود.
نقد «امپراطور هراس» در فرهنگسرای ارسبارانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ کتاب «امپراطور هراس» اولین اثر جولی اتساکا در چهاردهمین نشست ادبی درقلمرو داستان با حضور محمدرضا گودرزی نویسنده، نقد و بررسی می‌شود. 

اتساکا رمان نویس آمریکایی کتابش را از نظرگاه‌های اعضای یک خانواده روایت می‌کند و به سال‌های ۱۹۴۲ تا ۱۹۴۵ اشاره دارد. دورانی که به دلیل جنگ جهانی دوم، بیش از یک‌صد و بیست هزار فردِ ژاپنی-امریکایی، که اغلبشان شهروندان امریکایی بودند، بدون هیچ دلیل و قانونی، ضمن از دست دادن تمام حقوق شهروندی و انسانی خود، راهیِ بازداشتگاه‌های اسرای جنگی شدند. در آن دوران که احساسات ضدِ ژاپنی بواسطهٔ مطبوعات، سیاستمداران و افراطیونِ مذهبی و نژادپرست به اوج خود رسیده بود، ظرف یکی دو هفته ژاپنی-امریکایی‌ها را تبدیل به دشمن داخلی، جاسوس و ستون پنجم کرد، به‌طوری که دیگر حتی در خانه‌هاشان نیز مورد ضرب و شتم قرار می‌گرفتند. 

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان جلفا مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.
نظر شما