دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۸
کد خبر: ۸۴۰۳۰
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه باید سوگواره خمسه در سطح سراسری برگزار شود، گفت: در واقع این سوگواره باید به مرکز تولید و تقویت تئا‌تر دینی کشور تبدیل شود و بتواند در هر فصل، ۵ نمایش را به اجرای عمومی برساند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری دومین سوگواره هنرهای نمایشی و آیین‌های مذهبی خمسه روز یکشنبه ۱۷ آبان‌ماه با حضور محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ اعضای شورای سیاست‌گذاری متشکل از محمود عزیزی، حسین مسافرآستانه، شهرام کرمی و اصغر همت؛ علی‎‌اصغر خسروی، دبیر سوگواره؛ امیر عبدالحسینی، معاون هنری سازمان؛ و امیرحسین شفیعی، دبیر اجرایی سوگواره برگزار شد.
 
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این جلسه گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر، سوگواره خمسه تنها رویداد دینی در حوزه تئا‌تر است باید به صورت سراسری برگزار شود. در واقع این سوگواره باید به مرکز تولید و تقویت تئا‌تر دینی کشور تبدیل شود.
 
وی با تاکید بر لزوم حمایت همه جانبه از هنر تئا‌تر، افزود: تئا‌تر به عنوان یک هنر زنده می‌تواند در هر اجرا، تجربه جدیدی را رقم بزند که این امر نیازمند حمایت است.
  
صلاحی با اشاره به جایگاه ویژه تئا‌تر در انتقال مفاهیم به مردم گفت: بیشتر کشورهای صاحب فرهنگ و هنر، منویات و مفاهیم خود را در قالب تئا‌تر به مردم انتقال می‌دهند اما متاسفانه ما در این امر ضعیف هستیم. ما نتوانستیم تئا‌تر انقلاب، دفاع مقدس و... داشته باشیم.
  
وی تصریح کرد: نیاز است دبیرخانه دائمی جشنواره‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تشکیل شود و به طور مثال اگر در حوزه نمایش سوگواره خمسه برپا می‌شود، در هر فصل باید بتواند پنج نمایش را تولید کند و به اجرای عمومی برساند زیرا سود و هدف ما در تئا‌تر، افزایش مخاطب است.
 
همچنین در این جلسه علی‌اصغر خسروی با ارائه گزارشی از اقدام‌های انجام‌شده در دبیرخانه سوگواره اظهار داشت: نیاز است به دلیل خلاء ایجاد شده در تئا‌تر دینی و مذهبی کشور، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری درست و مناسب با استفاده از هم‌اندیشی با هنرمندان انجام‌شود تا به واسطه برگزاری این سوگواره گامی مثبت در این حوزه برداریم. 
 
دبیر این سوگواره در خصوص بخش مدافعان حرم نیز گفت: در واقع تبلیغ و ترویج فرهنگ شهادت از وظایف اصلی این رویداد هنری محسوب می‌شود و ما سعی می‌کنیم به واسطه هنر نمایش در این سوگواره به رشادت‌های سربازان مدافع حرم بپردازیم.
 
دومین سوگواره هنرهای نمایشی و آیین‌های مذهبی خمسه با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و به دبیری علی اصغر خسروی از ۸ تا ۲۵ آذر ماه در تهران برپا می‌شود.
نظر شما