دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۴۶
کد خبر: ۸۴۰۴۱
|
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
در حاشیه کارگاه تصویرسازی عاشورا اکبر نیکان‌پور درباره اهمیت به اجرای کارهای مذهبی گفت: هنوز که هنوز است اوج کارهای مذهبی ما‌‌ همان چاپ سنگی‌هاست که به زیبایی آن کار‌ها کار جدی‌ای انجام نگرفته است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اکبر نیکان‌پور هنرمند عرصه تصویرسازی بیان کرد: بسیاری از مضامین دینی و مذهبی را می‌توان در قالب هنر تصویرسازی به زیبا‌ترین شکل ممکن بیان کرد. در واقع این هنر مناسب‌ترین بستر را برای بیان مضامین این چنینی دارد. 
 
وی ادامه داد: البته هنوز که هنوز است اوج تصویرسازی‌ها در کارهای چاپ سنگی است. اگر چه کارهای چاپ سنگی به چند بخش متفاوت اساطیری، داستانی و غیره می‌پردازد، اما بخشی که جدی‌تر با کار درگیر شده است، کارهای با تم مذهبی است. البته مراجعه به کارهای چاپ سنگی کم بوده است و چنانچه آن مبدا طراحی و شیوه کار قرار می‌گرفت، قطعا در کارمان موفق‌تر بودیم و کارهای جدی‌تری انجام می‌شد. 
  
اوج کارهای مذهبی در کارهای چاپ سنگی است
  
نیکان‌پور درباره تاثیربرگزاری کارگاه‌هایی که جمعی از هنرمندان در آن شرکت می‌کنند، گفت: اگرچه اینگونه کارگاه‌ها به ندرت اتفاق می‌افتد و تداوم منسجمی ندارد، اما اینگونه جمع شدن با شور و حال هنرمندان در کنار هم نتیجه بخش و مثبت خواهد بود. 
 
این هنرمند که روایتی از عزاداری در این روزها را به تصویر کشیده بود، افزود: اینجا در کنار تکنیک‌های متفاوتی که به چشم می‌خورد، حس و حال‌های زیبایی حس می‌شود که حاصل این کنار هم بودن‌ها ست.
مطالب مرتبط
نظر شما