شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۷
کد خبر: ۸۴۱۱۶
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶
اهدای کتاب و ثبت نام رایگان در کتابخانه‌های پایتخت
همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی ویژه‌برنامه اهدای کتاب و ثبت نام رایگان در کتابخانه‌ها از سوی فرهنگسرای تهران و مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۲ برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگسرای تهران و مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۲ به مناسبت هفته کتاب از تاریخ ۲۳ آبان به مدت یک هفته در کتابخانه‌های تحت پوشش خود شامل کتابخانه‌های شهر، شیخ مفید، پندار، پرتو و سیدالشهدا(ع) از علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی به صورت رایگان ثبت نام می‌کند.
 
همچنین در هفته کتاب و کتابخوانی برنامه اهدای کتاب به همت کتابخانه شهر فرهنگسرای تهران برگزار و تازه‌های نشر در حوزه دفاع مقدس و شهید و شهادت به کتابخانه‌های مناطق ۲۱ و ۲۲ اهدا می‌شود.
 
بر اساس این گزارش، مادر شهید مهدی رضایی نیز به مناسبت هفته کتاب ده‌ها جلد از کتاب «اکسیر زندگی ۴» را که مجموعه‌ای از نوشته‌ها و نامه‌های فرزند شهید اوست به کتابخانه شهر اهدا کرد تا با توزیع در کتابخانه‌های منطقه ۲۱ و ۲۲ در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

زرین‌تاج نجارزاده، مادر شهید مهدی رضایی این کتاب را با هدف آشنایی جوانان با اندیشه‌های شهدا و آرمان‌های والای آنان جمع‌آوری و منتشر کرده است.
 
این کتاب در ۴ هزار نسخه منتشر شده است و تمامی مجلدات آن از سوی مادر شهید رضایی به صورت اهدایی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

کلینیک کتاب در کتابخانه سیدالشهدا (ع) 
هم‌چنین همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی و با هدف ارایه مشاوره به علاقه‌مندان به مطالعه، کلینیک کتاب در کتابخانه سیدالشهدا (ع) راه‌اندازی شد.

در قالب این طرح کتابداران این مرکز با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به مراجعانی که نیازمند انتخاب کتاب هستند، مشاوره ارایه می‌دهند و با اطلاعاتی که در باره محتوای کتاب‌ها دارند، مخاطبان را در رسیدن به اهدافشان کمک می‌کنند.

این طرح هر روز از ساعت ۸ تا ۱۸ در کتابخانه سیدالشهدا (ع) واقع در شهرک دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۴۴۹۹۰۷۷۲ تماس بگیرند.
 
این مرکز هم‌چنین به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی ویژه‌برنامه بازدید دانش آموزان از کتابخانه سیدالشهدا‌(ع) و نمایشگاه کتاب عاشورایی را تا ۲۸ آبان هر روز از ساعت ۸ تا ۱۸ برگزار می‌کند. 
 
نخستین نشست هم‌اندیشی مدیران کتابخانه‌های غرب پایتخت
به همین مناسبت و در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی و با هدف تعامل، هم‌افزایی و بررسی مسائل و مشکلات حوزه کتاب، نخستین نشست هم‌اندیشی مدیران کتابخانه‌های غرب پایتخت در فرهنگسرای تهران برگزار شد.

در این نشست که با حضور دکتر عشرت شایق معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۲۲، امیرحسین قربانی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۲، و مدیران کتابخانه‌های تحت پوشش شهرداری در منطقه ۲۲ در محل فرهنگسرای تهران برگزار شد، مسایل و مشکلات کتابخانه‌های منطقه و راهکارهای هم‌افزایی ارائه خدمات میان کتابخانه‌ها مورد طرح و بررسی قرار گرفت.
 
گفتنی است از این پس تمامی کتابخانه‌های زیرمجموعه شهرداری منطقه ۲۲ زیر نظر فرهنگسرای تهران و مدیریت فرهنگی هنری منطقه فعالیت خواهند کرد.

علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از برنامه‌های یادشده می‌توانند به مراکز فرهنگی هنری منطقه ۲۲ که نشانی و تلفن آن‌ها در تارنمای فرهنگسرای تهران به نشانی tehran. farhangsara. ir ذکر شده است، مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۱۳۷۰۶۰ تماس بگیرند.
نظر شما