سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۳۰
کد خبر: ۸۴۱۳۷
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
کتابخانه شیخ صدوق‌(ره) همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی مراسم معرفی و نقد و بررسی رمان «سه کاهن» را برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، معرفی، نقد و بررسی  حضور مجید قیصری نویسنده کتاب و عزت اله الوندی منتقد ادبی در سالن اجتماعات کتابخانه شیخ صدوق(ره) برگزار می‌شود. 
 
رمان «سه کاهن» روایت داستان یک روز از زندگی حضرت محمد (ص) در سن چهار سالگی ایشان است. در این روز کاهنانی از قبیله سعد بن وائل به سوی قبیله‌ای می‌آیند که پیامبر در میان آنان و نزد دایه‌اش روزهای شیرخوارگی‌اش را می‌گذرانید. کاهنان بر اساس مشخصات ظاهری پیامبر که پیشگویی شده بود به دنبال وی می‌گشتند تا در‌‌ همان کودکی وی را از بین ببرند. اما تلاش‌های حلیمه دایه پیامبر(ص) وی را از گزند این کاهنان مصون نگاه می‌دارد. 
  
این رمان در ادامه روند داستان‌نویسی مجید قیصری با موضوعات دینی است که به نوعی نشان دهنده محور اصلی نویسندگی و روند داستان‌پردازی اوست. نخستین اثر قیصری با موضوع دینی، رمان «شماس شامی» بود که به حوادث بعد از واقعه کربلا می‌پرداخت. 
  
«سه کاهن» قرار است یه مناسبت هفته­ کتاب و کتاب­خوانی توسط مدیریت فرهنگی هنری منطقه۲۰ در سالن کتابخانه ­ی شیخ صدوق (ره) روز دوشنبه ۲۵ آبان ۹۴ ساعت ۱۵ باحضور مجید قیصری نویسنده، عزت الله الوندی منتقد ادبی و جمعی از علاقه‌مندان به حوزه کتاب و کتاب‌خوانی نقد و بررسی شود. 
  
علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به کتابخانه شیخ صدوق(ره) واقع در شهر ری، فلکه اول دولت آباد، بوستان مهران مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۳۷۵۴۰۴۱ تماس بگیرند.
نظر شما