يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۵۸
کد خبر: ۸۴۱۷۸
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
پاتوق مستند این هفته فرهنگسرای رسانه با نمایش و نقد و بررسی مستند «نمک زمین» به کارگردانی «ویم وندرس و خولیانو ریبرو»، برگزار می‌‎شود.
روایت زندگی عکاس بزرگ برزیلی در نشست پاتوق مستند فرهنگسرای رسانهبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ نشست پاتوق مستند فرهنگسرای رسانه، سه‌شنبه ۲۶ آبان ساعت ۱۸ در سالن اجتماعات فرهنگسرای رسانه با حضور سعید قطبی‎زاده کار‌شناس برنامه و علاقه‌مندان به سینمای مستند، برگزار خواهد شد. 

«نمک زمین» تولید سال ۲۰۱۴ و جدید‌ترین مستند ویم وندرس، کارگردان بنام آلمانی است که به‌همراه خولیانو ریبیرو سالگادو ساخته شده و درباره زندگی و آثار عکاس بزرگ برزیلی است. 

فیلم تولید مشترک برزیل و فرانسه است و اولین‌بار در بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن در سال ٢٠١۴ روی پرده رفت و برنده جایزه ویژه هیئت‌داوران این بخش شد. 
 
این فیلم در هشتاد و هفتمین دوره اسکار در بخش بهترین مستند نامزد بود. این فیلم در جشنواره سن‌سباستین جایزه تماشاگران را گرفت و همین جایزه را هم از جشنواره بین‌المللی فیلم ترومسو گرفت. فیلم در چهلمین دوره جوایز سزار هم برنده جایزه بهترین فیلم مستند شده است. این مستند، نامزد جایزه بهترین فیلم مستند در جوایز گویا (اسکار اسپانیا)، جوایز فیلم مستقل اسپیریت و انجمن بین‌المللی مستند و جشنواره فیلم اوسلو بود. این فیلم از جشنواره فیلم مونیخ هم جایزه «یک آینده» را گرفته است. 
 
تهیه‌کننده «نمک زمین» در بروشور فیلم، درباره آن چنین توضیح داده است: «در ۴٠ سال گذشته، سباستیائو سالگادو عکاس، قاره‌های مختلف را زیر پا گذاشته و تغییرات بشر را دنبال کرده است. او شاهد برخی از رخدادهای مهم تاریخ معاصر ما بوده است؛ درگیری‌های جهانی، گرسنگی، مهاجرت و.... او حالا راهی سفری شده برای ثبت زیبایی‌های چشم‌اندازهای طبیعت...؛ پروژه‌ای که خودش ادای‌احترامی است به عظمت طبیعت. در این فیلم زندگی و کار سباستیائو سالگادو را از دریچه دوربین پسرش، خولیانو که همراه او در این سفر بود و ویم وندرس، که خودش عکاس است، دنبال می‌کنیم». 

علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست می‌توانند به فرهنگسرای رسانه واقع در خیابان پاسداران خیابان گل نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قبا مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۸۸۸۶۸۱ تماس بگیرند.
نظر شما