دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۶
کد خبر: ۸۴۱۸۰
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
سوگواره شعر عاشورایی «برآستان اشک» همزمان با فرارسیدن ماه صفر با حضور برجسته‌ترین شاعران آیینی در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.
هم نوایی با کاروان اسراء کربلا در سوگواره شعر بر آستان اشکبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ همزمان با فرا رسیدن ماه صفر و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، حضرت امام حسین(ع)، سوگواره عاشورایی «بر آستان اشک» «شب‌های شعر و مرثیه خوانی هم نوا با کاروان اسراء کربلا» به مدت ۳ شب از ۲۶ تا ۲۸ آبان ماه در آمفی تئا‌تر فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. 

در شب اول این سوگواره که مقارن با شب پنجم ماه صفر است شاعران با موضوع بانوی کربلا حضرت رقیه(س)شعر خوانی و مرثیه سرایی می‌کنند. شب دوم این برنامه به حضرت زینب (س) و شب سوم به امام حسن مجتبی(ع) اختصاص دارد.

حضور در این مراسم برای عموم علاقمندان به اهل بیت(ع) آزاد است و مراسم قرعه کشی کمک هزینه سفر به عتبات عالیات در پایان هر شب برای یک نفر از عزادارن سید الشهدا(ع) انجام خواهد شد. 

این برنامه با مشارکت پایگاه خبری عقیق، در فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان اندیشه برگزار می‌شود.
نظر شما