پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۵۱
کد خبر: ۸۴۲۲۶
|
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
خانه فرهنگ آیه در راستای معرفی آثار و اندیشه‌های مفاخر ادبی ایران زمین برنامه شعر و اندیشه را به مرور و بررسی آثار و اندیشه‌های عطار نیشابوری با واکاوی منطق الطیر اختصاص داده است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این جلسات با هدف بررسی و شرح متون ادبی نو و کهن به جهت واکاوی مضامین جهان‌شناختی، زیبا‌شناختی، انسان‌شناختی و بررسی مضامین اخلاقی و اجتماعی این آثار برگزار می‌شود. 
 
مروری بر زندگینامه، بررسی آثار و اشعار شاعران بزرگ از سرفصل‌های مهم این برنامه است که در ادامه این جلسات آثار، اشعار و اندیشه‌های عطار نیشابوری در کانون توجه قرار دارد. 
 
مثنویات عطار شامل الهی نامه، اسرار نامه، مصیبت نامه، وصلت نامه، بلبل نامه، بی‌سر نامه، منطق الطیر، جواهر الذات، حیدر نامه، مختار نامه، خسرو نامه، اش‌تر نامه و مظهر العجایب می‌شود که منطق الطیر از میان این مثنوی‌های عرفانی بهترین و شیوا‌ترین است. 
 
 «اردشیر منصوری» استاد دانشگاه و نویسنده کتاب‌های «از ابر هدایت» و «کتاب، خواندن، نوشتن» به عنوان کار‌شناس در این برنامه حضور دارد. همچنین در این جلسات علاوه بر تفسیر متون ادبی، نحوه صحیح خواندن اشعار و همچنین پاسخگویی به سوالات مخاطبان نیز صورت می‌گیرد. 
 
علاقمندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند چهارشنبه ۲۷ آبان ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه به خانه فرهنگ آیه واقع در شهرک اکباتان، خیابان اصلی فاز یک، روبروی ورزشگاه راه آهن مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۴۴۶۵۶۴۹۵ تماس حاصل کنند.
نظر شما