يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۱۵
کد خبر: ۸۴۳۱
|
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۰
نمايش «به رنگ ارغوان» در سالن مطبوعات و رسانه‌ها؛
«به رنگ ارغوان» در سالن سينماي رسانه‌ها در سالن اصلي مرکز همايش‌هاي برج ميلاد به نمايش در آمد اما انتظار همگان را برآورده نکرد و نگاه منتقدان به اين فيلم خاکستري بود.
به گزارش خبرنگار شهر،در نخستين روز از آغاز به کار جشنواره فيلم فجر و در اولين سانس، فيلم «به رنگ ارغوان» به کارگرداني «ابراهيم حاتمي کيا» به نمايش درآمد. فيلمي که تا قبل از نمايش آن حرف‌هاي زيادي را به همراه داشت.هنوز هم اصرار تهيه کننده اين فيلم «سيد جمال ساداتيان» براي اکران عمومي «به رنگ ارغوان» و تلاش کارگردان آن از خاطر نرفته است.اگرچه حال و هواي فيلم با کارهاي اخير حاتمي کيا متفاوت‌تر بود اما آن‌چه باز هم از اين کارگردان انتظار مي‌رفت از ديد منتقدان برآورده نشد. شايد اگر «به رنگ ارغوان» در همان سالي که براي نمايش آماده بود به اکران عمومي درمي‌آمد،اوضاع کمي فرق مي‌کرد. اين را بايد در نظر گرفت که «به رنگ ارغوان» قاب‌هاي زيبا و فيلمبرداري متفاوتي داشت که به هر حال سوژه‌اي که اين بار حاتمي کيا دست بر روي آن گذاشته است،برگرفته از المان‌هاي تاثيرگذاري است که به نوعي قدم نهادن بر خط قرمزهاي موجود در سينماي ايران است. او با نمايش فيلم‌هايش بارها ثابت کرده است که براي ساختن موضوعاتي که تم سياسي دارند کسي است که بي پروا در سينما قدم برمي‌دارد. اگرچه شتاب‌زدگي همچنان در اين فيلم به چشم مي‌خورد،اما فيلم از ريتم نمي‌افتد و تا انتها تماشاگر را با خود همراه مي‌کند. حضور خزر معصومي هم در مقابل حميد فرخ نژاد در فيلم زوجي را ساخته است که همپاي يکديگر به ايفاي نقش پرداخته اند. البته بازي خوب کوروش تهامي مثلثي ديگري بود که داستان را با هم پيش مي بردند. با ديدن به رنگ ارغوان حالا ديگر مي توان مطمئن شد که دعوت در کارنامه اين کارگردان فيلمي کاملا غريب است. به اين نکته هم بايد اشاره کرد که تيتراژ فيلم هم با فيلم هايي که تا کنون ديده بوديم متفاوت است. از: صبا شادور
نظر شما