شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۰۰
کد خبر: ۸۴۳۱۱
|
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
یازدهمین جلسه از سلسله نشست‎‌ها و کارگاه‎های نمایش، تحلیل و واکاوی فیلم باشگاه انیمیشن رسانه، با نمایش و نقد فیلم «باد برمی‌خیزد» به کارگردانی «هایائو میازاکی»، برگزار می‌‎شود.
تحلیل دنیای هنری و فکری «هایائو میازاکی» در باشگاه انیمیشن رسانهبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ باشگاه انیمیشن رسانه در طول چهار جلسه پیش روی خود قصد دارد با نمایش آثاری از «هایائو میازاکی» به واکاوی و تحلیل دنیای هنری و فکری این کارگردان ژاپنی بپردازد. 
 
نشست این باشگاه، فردا یکشنبه یکم آذر ساعت ١٨ با نمایش و نقد فیلم «باد برمی‌خیزد» محصول سال ۲۰۱۳ و با حضور حمید سهرابی برگزار می‌شود. 
 
سهرابی در این نشست نگاه میازاکی به شکل و تصویر را از ترکیب‌بندی تا اجرای پویانمایی تحلیل و بررسی می‌کند. 
 
این پویانمایی بر اساس رمانی که خود هایائو میازاکی نوشته، درست شده است و داستان پسری به نام «جیرو هیروکوشی» را روایت می‌کند که یکی از طراحان اصلی جنگنده‌های ژاپن در جنگ جهانی دوم است. 
 
 «هایائو میازاکی» که یکی از مشهور‌ترین و بزرگ‌ترین کارگردانان به نام دنیا در عرصه انیمیشن‌سازی محسوب می‌شود، تا کنون توانسته است برنده جایزه اسکار برای بهترین انیمیشن سال با نام «شهر اشباح» شود. همینطور انیمیشن‌های معروف دیگری با نام‌های «پرنسس مونونکوهه» یا «قلعه متحرک هاول» و دیگر آثار این کارگردان در عرصه بین الملل با تحسین و جوایز بسیاری از جشنواره‌های مختلف دریافت کرده است. 

باشگاه انیمیشن رسانه هر هفته یکشنبه‎‌ها ساعت ۱۸ به دبیری محمدرضا مقدسیان با نمایش و نقد و بررسی یکی از آثار بر‌تر پویانمایی برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است. 
 
علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست می‌‎توانند به فرهنگسرای رسانه واقع در خیابان پاسداران، خیابان گل نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قبا مراجعه کنند.
نظر شما