دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۲
کد خبر: ۸۴۳۸۶
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
در همایش «من کتاب را دوست دارم»؛
به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در همایش «من کتاب را دوست دارم» از خادمان و دوستداران کتاب تجلیل شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همایش «من کتاب را دوست دارم» ساعت ۱۰ صبح یکشنبه، اول آذر با اجرای رضا پناهی و قراءت قرآن توسط حسین اصغرزاده در سالن فرهنگسرای خاتم آغاز شد.

در این مراسم که با حضور مصطفی رحماندوست، نویسنده ادبیات کودک و نوجوان، اکبر بختیاری مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸ و کتابداران و دبیران کانون‌های منطقه برگزار شد، از خادمان حوزه کتاب و کتابخوانی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تقدیر شد.

مصطفی رحماندوست، شاعر «صد دانه یاقوت» به کودکان و نوجوانان گفت: اینکه همه شما خوب صحبت می‌کنید نتیجه خواندن کتاب است و کتاب خواندن در محیطی مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با دیگر محیط‌ها فرق می‌کند. اینجا احساس می‌کنید فردی با شماست که با مهربانی لبخند می‌زند و با شما راه می‌رود و کتاب می‌خواند.
 
رحماندوست در ادامه گفت: شعر «بابا آمد نان آورد» را سال‌ها پیش می‌خواستم بسرایم اما چون اطرافم تعداد زیادی از فرزندان شهدا حضور داشتند نگران بودم که شاید آن‌ها دلشان بلرزد، برای همین آن را نگه داشتم تا بچه‌های شهدای اطرافم بزرگ شدند.
 
وی ضمن اشاره به این که وزن اشعارم را از طبیعت دریافت می‌کنم، افزود: بسیاری از این وزن‌ها با دقت و توجه به بازی‌های کودکان به دست آمده است، اما برای شعر گفتن ریتم کافی نیست باید از طبیعت، دل بچه‌ها و مخاطبان نیز بهره گرفت.
 
در این مراسم همچنین اکبر بختیاری، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸ گفت: کتاب یگانه عنصر پیونددهنده علم و عالم در همه اعصار است و کتاب اسرار الهی، معدن دانش و چشمه ادب و حکمت است.

وی با اشاره به اینکه کتاب و کتابخوانی باید در راس فعالیت‌ها باشد و به صورت یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود، گفت: هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مغتنمی برای ترویج این سنت ارزشمند فرهنگی است و تلاش برای تقویت و ترویج این مهم باید با استفاده از مشارکت و کمک خیران و مردم در راستای اتمام طرح‌های نیمه تمام کتابخانه‌ها انجام شود.

بختیاری با بیان اینکه علاقه‌مندان به حوزه کتاب امروز در این‌جا گردهم آمدند تا جایگاه کتاب در جامعه را محترم بشمارند، افزود: جایگاه رفیع علم و تفکر بر کسی پوشیده نیست و باید برای ترویج فرهنگ مطالعه مفید تلاش بیشتری کنیم. 

تجلیل از امیر اباذری، صاحب عجیب‌ترین کتابفروشی تهران و اجرای گروه سرود دانش‌آموزی دبستان دخترانه سعادت با اشعاری از مصطفی رحماندوست همچون: «ای ایران»، «صد دانه یاقوت» و «خوشا به حالت ای روستایی» از بخش‌های دیگر این مراسم بود.

عجیب‌ترین کتابفروشی تهران به قدمت ۵۴ سال و به کتابفروشی دیواری معروف است. از پله‌های متروی امام خمینی (ره) به سمت پارک شهر، یک قفسه کتاب در دل دیوار تشکیل شده و صندلی برزنتی برای نشست صاحب این کتاب فروشی در کنار‌‌ همان دیوار قرار دارد. امیر اباذری صاحب این کتابفروشی از ۹ اردیبهشت سال ۸۸ بعد از وفات پدرش و چون تنها فرزند خانواده بود، کارهای او را برعهده گرفته است. 

تقدیر از کتابداران و دبیران کانون‌های ادبی منطقه ۱۸ و هم چنین تجلیل از مقام ادبی مصطفی رحماندوست پایان‌بخش همایش «من کتاب را دوست دارم» بود.
نظر شما