يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۰۱
کد خبر: ۸۴۴۱۷
|
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
صلاحی در آیین تکریم و معارفه رئیس فرهنگسرای خاوران
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مراسم تکریم و معارفه مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۵ با اشاره به دغدغه رهبری، در موضوع فرهنگ گفت: گسترش کار فرهنگی منجر به کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی شده و مشکلات فعلی جامعه، نشان دهنده ناکافی بودن فعالیت‌های فرهنگی است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مراسم تکریم و معارفه رئیس فرهنگسرای خاوران و مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۵ تهران با حضور محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیران فرهنگی هنری مناطق مختلف پایتخت و کارکنان فرهنگسرای خاوران در سالن شهید مطهری فرهنگسرای خاوران برگزار شد. 

 در ابتدای این مراسم هادی آشتیانی ضمن تبریک به رئیس جدید فرهنگسرای خاوران، با اشاره به حضور ۸ ماه و ۸ روز در فرهنگسرایی که در جوار جاده‌ای که به حرم امام هشتم منتهی می‌شود، گفت: دوره حضورم هر چند کوتاه بود اما برایم ماندگار شد؛ چرا که دو برنامه مادران چشم به راه و پرده عشاق، سال گذشته برگزار شد و در هر دو برنامه، به عنوان دبیر برگزاری خدمت کردم. 

افزایش فعالیت‌های فرهنگی به کاهش معضلات اجتماعی منجر می‌شود

در ادامه محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به سخنرانی پرداخت. وی با اشاره به دغدغه رهبری، در موضوع فرهنگ با محوریت دین، گفت: هنر ابزار خوبی برای معرفی فرهنگ است. هر چقدر کار فرهنگی گسترش پیدا کند، از معضلات و آسیب‌های اجتماعی هم کم می‌شود و مشکلات موجود در جامعه، نشان دهنده ناکافی بودن فعالیت‌های فرهنگی است. 

رئیس هیئت مدیره سازمان فرهنگی هنری اضافه کرد: کشور ما از هزاران سال قبل به عنوان کشوری فرهنگی شناخته می‌شود؛ اما از جلوه‌های هنری کمتری برای معرفی این فرهنگ استفاده شده است. از آنجا که فرهنگ در قالب هنر ماندگار‌تر می‌شود، در تهران، پایتخت ایران و ویترین جهان اسلام باید حجم کارهای فرهنگی افزایش پیدا کند. 

افزایش فعالیت‌های فرهنگی به کاهش معضلات اجتماعی منجر می‌شود

مشاور شهردار تهران در ادامه با اشاره به جذب جوانان به محافل فرهنگی با برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده، افزود: بصیرت‌افزایی مردم به خصوص جوانان وظیفه سازمان فرهنگی هنری است. اگر فردی مطلبی برای ارائه دارد، باید از مراکز فرهنگی هنری استفاده کند و اگر مطلبی ندارد، رها نشده و در فرهنگسرا‌ها باید برای او خوراک فرهنگی تدارک دیده شود. 

وی در پایان بر لزوم توجه به نبوغ و خلاقیت در برنامه ریزی برنامه‌های فرهنگی و هنری سال ۹۵ تاکید کرد و گفت: هر چقدر فعالیت فرهنگی در تهران انجام بشود، کافی نیست و باید به تناسب زمان، تنوع کار‌ها افزایش پیدا کند. 

افزایش فعالیت‌های فرهنگی به کاهش معضلات اجتماعی منجر می‌شود

رضا دوستعلی مدیر جدید فرهنگی هنری منطقه ۱۵ تهران نیز در سخنان کوتاهی، ضمن تقدیر از مدیران ادوار مختلف فرهنگسرای خاوران، از مهندس گودرزی اولین رئیس این فرهنگسرا تا هادی آشتیانی رئیس پیشین، به خاطر اعتماد رئیس سازمان فرهنگی هنری برای تصدی این مسئولیت، قدردانی کرد. 


در پایان این مراسم از زحمات هادی آشتیانی رئیس پیشین فرهنگسرای خاوران با اهدا هدایایی از طرف ریاست سازمان، کارکنان فرهنگسرا و شهرداری منطقه ۱۵ تقدیر شد و رضا دوستعلی رئیس سابق فرهنگسرای اخلاق به عنوان مدیر جدید فرهنگی هنری منطقه ۱۵ و رئیس فرهنگسرای خاوران حکم خود را از رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دریافت کرد.

مطالب مرتبط
نظر شما