دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۵۱
کد خبر: ۸۴۴۴۴
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
برنامه با هم بخوانیم این هفته فرهنگسرای فردوس، به مطالعه گروهی و خوانش داستان «چگونه وانگ فو نجات یافت» نوشته مارگریت یورسنار ادیب فرانسوی اختصاص دارد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سلسله برنامه‌های «با هم بخوانیم» با هدف تکریم و پاسداشت گویش‌ها، آداب و رسوم، سنت‌ها، و فرهنگ ایرانی هر دو هفته یک‌بار در روزهای یکشنبه با حضور «جعفر توزنده‌جانی» کار‌شناس برنامه و جمعی از علاقه‌مندان به ادبیات داستانی، به منظور گردهمایی اهالی کتاب و ترغیب به کتابخوانی برگزار می‌شود. 
 
مارگریت یورسنار نویسنده بلژیکی- فرانسوی در بیشتر سبک‌ها و ژانرهای ادبی اعم از رمان، نمایشنامه، شعر، داستان کوتاه، جستار، نقد و ترجمه، آثار مهمی خلق کرد. وی یورسنار تنها بانویی است که در تاریخ ۴۰۰ ساله آکادمی فرانسه توانست به عضویت آن درآید و به جمع ۴۰ نفره «جاودانگان» راه یابد. 
 
داستان «چگونه وانگ فو نجات یافت» از مجموعه داستان «معما» انتخاب شده است؛ این کتاب شامل ۱۱ داستان کوتاه از هشت نویسنده غربی است که توسط «خجسته کیهان» جمع‌آوری و به فارسی ترجمه شده‌اند. 
 
در این کتاب ترجمه فارسی داستان «خواب نما» اثر گابریل گارسیا مارکز، «چگونه وانگ فو نجات یافت» نوشته مارگریت یورسنار، «تابستان پیکاسو» به قلم ریموند بردبری، «تبار انسان» اثر تی. سی. بویل، «سرزمین کوران» نوشته اچ. جی. ولز، داستان‌های «معما»، «موش‌ها»، «بال»، «کوهستان ممنوع» و «اتفاقی افتاده بود» به قلم دینو بوتزاتی، «خانه عروسک» اثر کا‌ترین مانسفیلد و داستان «جزییات یک غروب» به قلم ولادیمیر نابوکف منتشر شده است. 
 
علاقه مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند یکشنبه ۸ آذرماه ساعت ۱۶ به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کرده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۰۸۱۰۴۳ تماس بگیرند.
نظر شما