دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۹
کد خبر: ۸۴۴۴۵
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
باشگاه تئا‌تر فرهنگسرای ابن سینا در نظر دارد باهدف اشاعه این هنر پیشرو و باتوجه به شعار «تئا‌تر برای همه» سلسله نشست‌های پژوهشی روزهای شنبه هر هفته ساعت ۱۷:۳۰ برگزار می‌کند.
نشست پژوهشی «تئا‌تر خانگی در ایران» در فرهنگسرای ابن سینابه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ این برنامه با حضور اهالی هنر و ساکنان منطقه و رسول حق‌شناس به عنوان کار‌شناس تئا‌تر، به گوشه‌ها و زوایای تئا‌تر و کاربرد آن در زندگی اجتماعی و نیز به موضوعات متنوع حوزه نمایش پرداخته می‌شود. 
 
رسول حق‌شناس از فعالان عرصه نمایش و نویسنده، کارگردان و بازیگر، مدرس و عضو انجمن هنردرمانی و مدرس کارگاه‌های آموزشی در ایران است.
 
اولین هفته این باشگاه باتوجه به فرهنگ ایران زمین به نمایش‌های سنتی و تخت حوضی و سیاه بازی اختصاص یافته است. نمایش فیلمی از تئا‌تر تخت حوضی و سیاه بازی که برگزیده‌ای از آثار اجرا شده چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر آیینی سنتی است و نیز خوانش بخش‌هایی از یک نمایشنامه آیینی سنتی از دیگر بر نامه‌های نخستین نشست «تئا‌تر خانگی» است.
 
کار‌شناس مهمان این هفته علیرضا ترامشلو کار‌شناس بازیگری از دانشگاه هنر و معماری و رییس انجمن نمایش شهرستان قرچک و مدیر برگزیده سال ۹۴ در اردیبهشت تئا‌تر سال جاری از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلالمی تهران است. 
 
نمایشنامه «مکتب خانه نسوان طهران» نوشته حق‌شناس متن منتخب این شنبه خواهد بود. 
 
علاقه‌مندان به حضور در این برنامه هنری می‌توانند شنبه هر هفته ساعت۱۷:۳۰به سالن آمفی تئا‌تر فرهنگسرای ابن سینا به نشانی شهرک قدس، فاز یک، خیابان ایران زمین شمالی مراجعه کنند و برای کسب اطلا عات بیشتر با شماره‌های ۸-۸۸۳۶۶۳۶۶ تماس بگیرند.
نظر شما