شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۵
کد خبر: ۸۴۵۰۳
|
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
امروز صبح تهرانی‌ها در راهپیمایی بزرگ اربعین مسیر ۱۵ کیلومتری میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) را در عزاداری سرور و سالار شهیدان پیمودند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شهروندان تهرانی در سوگ سیدالشهدا ضمن پیاده‌روی مسیر ۱۵ کیلومتری میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) به عشق سرور و سالار به عزاداری پرداختند.
  
این مراسم از ساعت ۶:۳۰ امروز صبح با قرائت قرآن و زیارت عاشورا در میدان امام حسین(ع) آغاز شد و در ادامه مراسم با شعار لبیک یا حسین عزادارن و راه‌پیمایی به سمت حرم حضرت عبدالعظیم(ع) ادامه یافت. با وجود اینکه امروز تهران شاهد بارش باران و کاهش دما بود اما همچنان حضور پرشور شهروندان از زن و مرد، پیر و جوان در این راه‌پیمایی به چشم می‌خورد. 

  پیاده‌روی اربعین با حضور پرشور عزاداران حسینی در تهران برگزار شد

در طول مسیر عزاداران تهرانی از دیگر خیابان‌ها به این راهپیمایی دسته دسته افزوده می‌شدند تا جایی که در منطقه پایانی مراسم و در حوالی شهر ری، جمعیت عزادارا چند ده هزار نفری برای برپایی نماز و اقامه عزا گرد هم جمع شده بودند.
   
در طول مسیر موکب‌های پذیرایی سازمان فرهنگی هنری و شهرداری مناطق نیز پذیرای عاشقان امام حسین(ع) بودند همچنین شهروندان نیز در طول مسیر از زائران پذیرایی می‌کردند.
 
پیاده‌روی اربعین با حضور پرشور عزاداران حسینی در تهران برگزار شد
 
دیدن صحنه‌هایی از مردم تهران که با وجود باران، تدارک خود برای تهیه نذری روز اربعین را به عزاداران تهرانی ارائه می‌کردند صحنه‌های بدیعی از این همایش بزرگ مذهبی در تهران به یادگار گذاشت.

پیاده‌روی اربعین با حضور پرشور عزاداران حسینی در تهران برگزار شد

یکی دیگر از جلوه‌های این مراسم حضور برخی خانواده ها با همراه داشتن بیمارانی که روی صندلی چرخدار نشسته بوده و توسط عضو دیگری از این خانواده در مسیر پیاده روی قرار گرفته بودند و برخی فرزندان شیرخواره خود را با وجود سرما و باران به این راهپیمایی آورده بودند.
  پیاده‌روی اربعین با حضور پرشور عزاداران حسینی در تهران برگزار شد
راهپیمایی اربعین حسینی در تهران بعد از اقامه نماز ظهر و عصر به پایان رسید اما مراسم عزادارای شهروندان تهرانی تا ساعت ۲۲ امشب در محل خیمه بزرگ حسینی در میدان امام حسین(ع) ادامه خواهد داشت.
مطالب مرتبط
نظر شما