دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۱
کد خبر: ۸۴۵۶۸
|
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
با حضور زهرا تیرانی و ناهید معتمدی در فرهنگسرای امام(ره)
کتاب «شازده کوچولو» اثر آنتوان دوسنت اگزوپری با حضور زهرا تیرانی، مترجم کتاب و علاقه‌مندان به این داستان در فرهنگسرای امام (ره) نقد می‌شود.
تازه‌ترین ترجمه کتاب «شازده کوچولو» نقد می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگسرای امام (ره) جلسه نقد و بررسی کتاب «شازده کوچولو» نوشته آنتوان سنت اگزوپری با ترجمه زهرا تیرانی را برگزار می‌کند.
 
اگزوپری نویسنده فرانسوی که در سال ۱۹۰۰ متولد شد در زندگی کوتاه خود کتاب‌های مختلفی نوشت که «شازده کوچولو» یکی از پرفروش‌ترین آن‌هاست. «خلبان جنگ»، «پست جنوب» و «پرواز شبانه» نام معروف‌ترین کتاب‌های اوست. وی در سال ۱۹۴۴ هنگام پرواز با هواپیمایش درگذشت.
 
داستان «شازده کوچولو» نیز داستان شهریار کوچکی است که هواپیمایش در صحرایی روی زمین خراب می‌شود و ناچار، از سیاره‌ای دیگر روی زمین توقف می‌کند. 
 
کتاب «شازده کوچولو» در ایران با ترجمه مترجمانی چون ابوالحسن نجفی، محمد قاضی، احمد شاملو، عباس پژمان، مصطفی رحماندوست و... به فارسی برگردانده شده است. این کتاب سال گذشته به قلم زهرا تیرانی از سوی نشر آموت منتشر شد و در مدتی اندک به چاپ سوم رسید. 
  
جلسه نقد و بررسی کتاب «شازده کوچولو» با حضور زهرا تیرانی، مترجم کتاب و کار‌شناسی ناهید معتمدی، استاد دانشگاه و عضو شورای کتاب کودک و نوجوان از ساعت۱۰ تا ۱۲ روز سه‌شنبه ۱۷ آذرماه در فرهنگسرای امام (ره) به نشانی نیاوران، خیابان شهید باهنر، جنب پمپ بنزین، خیابان امیرسلیمانی برگزار می‌شود. 
  
علاقه‌مندان حوزه کتاب و کتابخوانی برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۲۶۱۰۰۰۸۹۵ تماس بگیرند.
نظر شما