شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۰۰
کد خبر: ۸۴۶۲۰
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
چهاردهمین جلسه از سلسله نشست‎‌ها و کارگاه‎های نمایش، تحلیل و واکاوی فیلم باشگاه انیمیشن رسانه، با نمایش و نقد فیلم «قلعه‌ای در آسمان» به کارگردانی «هایائو میازاکی» برگزار می‌‎شود.
نمایش و نقد فیلم «قلعه‌ای در آسمان» در باشگاه انیمیشن رسانهبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، باشگاه انیمیشن رسانه در ادامه واکاوی و تحلیل دنیای هنری و فکری «هایائو میازاکی» به نمایش و نقد فیلم «قلعه‌ای در آسمان» محصول سال ١٩٨۶ می‌پردازد. 

این نشست یکشنبه ۲۲ آذر ساعت ١٨ با حضور سعید هاشم‌زاده و دیگر منتقدان، کار‌شناسان، انیماتور‌ها و علاقه‌مندان این حوزه برگزار می‌شود. 

در این نشست هاشم‌زاده، اسطوره‌شناسی در آثار میازاکی و مولفه‌های محتوایی آثار این کارگردان صاحب سبک ژاپنی را بررسی خواهد کرد. 
 
«قلعه‌ای در آسمان» یک فیلم ماجراجویی است که بر اساس داستانی فانتزی از خود هایائو می‌ازاکی و تحت تاثیر بسیاری از افسانه‌های و آموزه‌های شرقی ساخته شده و همانند دیگر کارهای این کارگردان سرشار از زیبایی‌های دیداریست. از آنجایی که مخاطب اصلی فیلم کودکان هستند کارگردان با آوردن شخصیت‌های فرعی و کمدی و تعدد رویداد‌ها بر حس ماجراجویانه فیلم افزوده است. 

این فیلم روایتگر تلاش دو کودک نوجوان به نامهای Sheeta و Pazu برای رسیدن به قلعه‌ای به نام Laputa است. قلعه‌ای که باقی مانده از سرزمینی معلق در آسمان است که سال‌ها انسان‌ها بر روی آن در آرامش زندگی می‌کردند ولی بر اثر پدیده‌ای ناشناخته مجبور به بازگشت بر روی زمین می‌شوند. 
 
«هایائو میازاکی» که یکی از مشهور‌ترین و بزرگ‌ترین کارگردانان به نام دنیا در عرصه انیمیشن سازی محسوب می‌شود، تا کنون توانسته است برنده جایزه اسکار برای بهترین انیمیشن سال با نام «شهر اشباح» شود. همینطور انیمیشن‌های معروف دیگری با نام‌های «پرنسس مونونکوهه» یا «قلعه متحرک هاول» و دیگر آثار این کارگردان در عرصه بین الملل با تحسین و جوایز بسیاری از فستیوال‌های مختلف دریافت کرده است. 

باشگاه انیمیشن رسانه هر هفته یکشنبه‎‌ها ساعت ۱۸ به دبیری محمدرضا مقدسیان با نمایش و نقد و بررسی یکی از آثار بر‌تر پویانمایی برگزار می‌شود و ورود برای علاقمندان آزاد است. 

علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست می‌‎توانند به فرهنگسرای رسانه واقع در خیابان پاسداران، خیابان گل نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قبا مراجعه کنند.
نظر شما