يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۰۷
کد خبر: ۸۴۶۳۰
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
علی عینی، کارگردان نمایش«خفتگان بیدار» گفت: ضروری است که نمایشنامه‌نویسان و هنرمندان از دریچه‌ای تازه به ماجرای عاشورا نگاه کنند.
هنرمندان باید از دریچه‌ای نو به عاشورا بنگرندبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ علی عینی کارگردان نمایش «خفتگان بیدار» که در فرهنگسرای عطار به روی صحنه رفته است گفت: ضروری است که نمایشنامه‌نویسان و هنرمندان از دریچه‌ای تازه به ماجرای عاشورا نگاه کنند. 

وی در «خفتگان بیدار»، سبک تازه‌ای را انتخاب کرده و در قالب داستانی سوررئال به واقعه کربلا نگاه کرده است. 
عینی در پاسخ به این‌که نمایش‌هایی که در فرهنگسراهای مختلف اجرا می‌شود، بیشتر جنبه محلی دارند و مردم منطقه ۱۰ چه اندازه با یک نمایشنامه سوررئال ارتباط برقرار کرده‌اند گفت: اجرای این نمایش از ۱۷ اذر اغاز شده و تا سی‌ام اداه دارد و مردم در این مدت از تئا‌تر «خفتگان بیدار» استقبال کرده‌اند. 

کارگردان «خفتگان بیدار» به واقعی بودن داستان این نمایشنامه اشاره و بیان کرد: داستان تغییر و تحول راهزنی که راه را بر زائران امام حسین می‌بسته واقعی است. در شرایط امروز هم چنین ماجراهایی اتفاق می‌افتد و تکرار می‌شود. 

«خفتگان بیدار»، به نویسندگی و کارگردانی علی عینی، سرپرست گروه نمایشی آل یاسین تا ۳۰ آذرماه، از ساعت ۱۷:۳۰ در سالن آمفی تئا‌تر فرهنگسرای عطار به نشانی میدان بریانک، خیابان دعوتی، خیابان امیرقلی به نمایش درمی‌آید.
نظر شما