شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۰۲
کد خبر: ۸۴۶۴۴
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
وزیر ارامنه خارج از کشور ارمنستان در دیدار با رئیس سازمان فرهنگی هنری مطرح کرد:
هرانوش هاکوپیان وزیر ارامنه خارج از کشور (دیاسپورا) در دیدار با محمود صلاحی بر نقش مهم ایران در حفظ صلح و ثبات منطقه تاکید کرد و گفت‌وگوهای فرهنگی را در پیشبرد این هدف موثر دانست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمود صلاحی در ادامه مذاکرات خود با مسئولان ارشد دولت ارمنستان، با خانم هرانوش هاکوپیان وزیر ارامنه خارج از کشور جمهوری ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
خانم هاکوپیان در ابتدای این دیدار با تاکید بر دوستی دیرینه میان دولت و ملت ارمنستان و ایران گفت: در ابتدای استقلال جمهوری ارمنستان ایران تنها مسیر نجات کشور ما بود. هر بار که به تهران سفر می‌کنم، احساس می‌کنم با برادران و خواهران خودم ارتباط برقرار می‌کنم. از تمام مسئولان ایرانی در ادوار مختلف که شرایط مناسبی برای ارامنه فراهم کردند، تشکر می‌کنم.
 
گفت‌وگوهای فرهنگی نقش موثری در پیشبرد صلح و ثبات منطقه دارد

وزیر ارامنه خارج از کشور ارمنستان اضافه کرد: جای خرسندی است که مدارس، مراکز فرهنگی و رسانه‌های ارامنه در ایران آزادانه فعالیت می‌کنند.
 
وی افزود: ایران نقش مهمی در حفظ صلح و ثبات در منطقه دارد و گفت‌وگوهای فرهنگی می‌تواند نقش موثری در پیشبرد این هدف داشته باشد. قرن‌های متمادی است که در کنار هم هستیم اما گاهی، شناخت کافی از یکدیگر نداشتیم و با شناخت است که پتانسیل برگزاری کارهای بزرگ به وجود می‌آید.
 
عضو کابینه جمهوری ارمنستان یادآور شد: وقتی دو ملت، روابط دوستانه مسئولان خود را ببینند، با هم ارتباط بیشتری برقرار می‌کنند. به همین علت توسعه توریسم می‌تواند به نزدیک‌تر شدن روابط دو کشور کمک کند.
 
خانم هاکوپیان با اشاره به مسجد کبود در مرکز ارمنستان گفت: تمایل داریم تا به دنیا نشان دهیم که ایرانیان چطور ۳۵۰ سال از کلیسای ارامنه در شهر اصفهان نگهداری کرده‌اند. من به گسترش روابط میان دو کشور خوش بین هستم.

گفت‌وگوهای فرهنگی نقش موثری در پیشبرد صلح و ثبات منطقه دارد

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این دیدار ضمن تقدیر از توجه دولت ارمنستان به مسجد کبود شهر ایروان گفت: اگر همکاری‌های فرهنگی بیشتر شود، تبادلات اقتصادی میان دو کشور هم تقویت می‌شود. ارامنه در جهان به عنوان ملتی با دانش و با فرهنگ شناخته می‌شوند.
 
صلاحی با اشاره به فراهم کردن مقدمات سفر دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران به ایروان گفت: تهران نزدیک به ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد و جزو ۲۰ شهر بزرگ دنیاست و با مدیریت دکتر قالیباف اکثر پروژه‌های این شهر در میان سه پروژه بزرگ دنیا قرار گرفته است.

مشاور شهردار تهران در پایان یادآور شد: ارامنه در ایران فعالیت خوبی دارند و همکاری مناسبی هم با دولت و ملت ایران داشته و دارند. در جنگ تحمیلی با عراق هم شهدای بسیاری تقدیم جمهوری اسلامی ایران کردند.

مطالب مرتبط
نظر شما