سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۲۹
کد خبر: ۸۴۶۵۰
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
آیین اختتامیه سه‌شنبه در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود:
دومین سوگواره هنرهای نمایشی و آیین‌های مذهبی «خمسه» در روز سه‌شنبه، ۲۴ آذر با برگزاری آئین اختتامیه در فرهنگسرای ارسباران به کار خود پایان می‌دهد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ دومین سوگواره هنرهای نمایشی و آیین‌های مذهبی «خمسه» که از ۵ آذر به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و دبیری علی‌اصغر خسروی در حال برگزاری است، سه‌شنبه ۲۴ آذر با برگزاری مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان بخش مسابقه در فرهنگسرای ارسباران به کار خود پایان می‌دهد.
 
در این دوره که بخش تئا‌تر باران(نمایش‌های دینی) جشنواره «تئا‌تر شهر» نیز به آن ملحق شده بود، بخش‌های متعددی همچون «مسابقه»، «میهمان»، «ویژه» و «مدافعان حرم» و اجرای نمایش‌های خیابانی و آیینی در میدان امام حسین(ع) طراحی و تدارک دیده شده بود که بنا به گفته دبیر سوگواره در برنامه «نقد تئا‌تر» شبکه چهار سیما، بیش از ۲۰۰ نوبت اجرای نمایش در محدوده زمانی ۲۰ روزه برگزاری سوگواره را تجربه کرد. 

از جمله نمایش‌های مطرحی که با توجه به عملیات استشهادی در سوریه و عراق علیه گروه تروریستی داعش در بخش ویژه «مدافعان حرم» این سوگواره تولید و به اجرا درآمدند می‌توان به نمایش «سبز، سپید، سرخ» به نویسندگی و کارگردانی سیدعلی موسویان و «گذر گداز» به نویسندگی و کارگردانی ابوالفضل حاج‌علیخانی و نمایش محیطی «به سوی دمشق» به کارگردانی علی‌محمد رادمنش اشاره کرد. 

همچنین سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن در قالب این سوگواره میزبان اجرای نمایش «اروند خون» به نویسندگی ایوب آقاخانی و کارگردانی کورورش زارعی در بخش میهمان خود بود که به موضوع شهدای غواص اشاره داشت و اجرای عموم این نمایش همچنان پس از سوگواره نیز در این سالن نمایشی ادامه خواهد داشت. 

دومین سوگواره نمایشی «خمسه» در بخش مسابقه صحنه خود پذیرای اجرای ۸ نمایش بود که قرار است پس از داوری و ارزیابی صورت گرفته، از برگزیده این آثار در مراسم اختتامیه سوگواره با اهدای لوح و جوایز نقدی تقدیر شود. 

کارگردان این مراسم افشین زارعی و اجرای برنامه را امیرحسین مدرس برعهده دارد. در این برنامه از هنرمندان بخش های مدافعان حرم، ویژه، آیینی و خیابانی، خانواده شهیدان مدافع حرم سردار حسین همدانی، میثم نجفی و همچنین جانباز افغانستانی مدافع حرم روح اله بختیاری تجلیل خواهد شد.

مراسم اختتامیه این سوگواره در روز سه‌شنبه، ۲۴ آذر ساعت ۱۷:۳۰ در فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، خیابان جلفا، نرسیده به پل سیدخندان برگزار خواهد شد.
نظر شما