يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۵
کد خبر: ۸۴۶۶۹
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
«لاله‌های بهشتی» عنوان برنامه‌ای است که دانش‌آموزان را در قالب قصه با زندگی و چگونگی شهادت شهدای هشت سال دفاع مقدس آشنا می‌مند و در این برنامه به محمد جواد تندگویان می‌پردازد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ قرار است دانش‌آموزان به خانه شهیدان اقبالی بروند و ضمن بازدید با زندگی و چگونگی شهادت محمدجواد تندگویان، وزیر نفت ایران در کابینه محمد علی رجایی آشنا شوند.

محمدجواد تندگویان، ۲۶ رداد ۱۳۲۹ در تهران به دنیا آمد. او سوم مهر ۱۳۵۹ از سوی محمدعلی رجایی، رئیس جمهور وقت به عنوان وزیر نفت به مجلس معرفی شد و آبان ماه همان سال، وقتی برای بازدید از پالایشگاه نفت آبادان، عازم منطقه بود به اسارت درآمد و اطلاع چندانی از زمان و چگونگی شهادت او در دست نیست.

پس از پایان گرفتن جنگ و تبادل اسرا و کشته‌شدگان میان دو طرف، پیکر محمدجواد تندگویان به ایران بازگشت و ۲۵ آذرماه ۱۳۷۰ به خاک سپرده شد.  حالا قرار است دانش‌آموزان منطقه ۱۰ به خانه فرهنگ شهیدان اقبالی بروند و در قالب قصه با شهید تندگویان آشنا شوند و پایان قصه، برداشت خود از این شهید را نقاشی کنند.

برنامه «لاله‌های بهشتی»، چهارشنبه ۲۵ آذرماه از ساعت ۹ تا ۱۱ و در قالب بازدید دانش‌آموزی در خانه فرهنگ شهیدان اقبالی به نشانی خیابان کمیل، نرسیده به چهارراه قلیچ خانی اجرا می‌شود.

نظر شما