دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۰۷
کد خبر: ۸۴۷۳۰
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
پنجمین سالگرد درگذشت عارف و هنرمند معاصر استاد علی اشرف والی عصر روز جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ در سالن اجتماعات فرهنگسرای اندیشه با حضور جمعی از استادان، شاگردان و خانواده ایشان برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علی اشرف والی از سلسله هنرمندان متعهدی بود که ذوق هنری خود را با تذهیب نفس و معرفت حضرت حق و محبت خاندان کرامت در هم آمیخته بود.

وی در سال ۱۲۹۹ هجری شمسی در کرج به دنیا آمد و پس از اتمام تحصیلات ابتدایی و متوسطه وارد دانشکده هنرهای زیبا شد و از محضر استادانی چون علی محمد حیدریان، رفیع حالتی، ابوالحسن صدیقی و اسماعیل آشتیانی بهره جست. 

والی علاوه بر نگارگری، در خشنویسی و تذهیب و صفحه آرایی نیز متبحر و در بکارگیری طرح و رنگهای مختلف استادی تمام عیار بود و با وجودی که آثارش تنها یکبار در سال ۱۳۴۲ شمسی به نمایش گذاشته شد علاقمندان بسیاری در کشورهای اروپایی و برخی ملل آسیای غربی و شبه قاره هند را به خود جلب کرد. 

علی اشرف والی دهم دی ماه سال ۱۳۸۹ در سن ۹۰ سالگی بر اثر بیماری در گذشت. 

پنجمین یادبود اشرف والی در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد

مهتاب حمیدی یکی از شاگردان استاد در آغاز جلسه پیرامون شخصیت ایشان و معرفی جلد اول کتاب «طلوع دوباره شمس» که طی سالهای مدید توسط زنده یاد استاد والی به رشته تحریر در آمده و رمز گشایی از گفتارهای محمد شمس الدین تبریزی است، مطالبی را بیان کرد. 

در این مراسم حسین فیاض، دکتر محیط طباطبایی و محمد حسن حامدی سردبیر مجله هنری تندیس حضور داشتند. 

در پایان مراسم جلد اول کتاب «طلوع دوباره شمس» که سال گذشته توسط آقای ضیغمی به چاپ رسیده بود، به علاقه‌مندان ارائه شد.
نظر شما