شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۳۸
کد خبر: ۸۴۷۴۴
|
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
نگارخانه پردیسان فرهنگسرای فردوس همزمان با فرا رسیدن طولانی‌ترین شب سال کارگاه نقاشی آبرنگ با موضوع یلدا برگزار می‌کند.
برگزاری کارگاه نقاشی آبرنگ در نگارخانه پردیسانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این کارگاه نقاشی موضوعی با هدف آشنایی علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی با تکنیک آبرنگ، تعامل هنرمندان و شهروندان، ارتقای سواد بصری و حمایت از هنرمندان نقاشی برگزار می‌شود. 

در این ورک‌شاپ نقاشی، هنرمندانی چون راحله صافی، مائده هادی‌زاده و نرگس سعدوندی با تکنیک آبرنگ، آثاری به منظور یادآوری مضامین اخلاقی و اجتماعی شب یلدا خلق می‌کنند. 

راحله صافی لیسانس گرافیک، دارای مدرک آبرنگ از دانشگاه تهران است که در کارنامه هنری وی حضور در ۱۵ نمایشگاه گروهی، برپایی ۴ نمایشگاه انفرادی، چاپ اثر در کتاب شهر هشتم آبرنگ و عضویت در جامعه بین‌المللی آبرنگ ایران به چشم می‌خورد. 

نرگس سعدوندی دیگر هنرمند کارگاه نقاشی با موضوع یلدا، فارغ‌التحصیل رشته نقاشی از دانشگاه هنر است که دوره‌های نقاشی آبرنگ را نزد استادانی چون محمدرضا آتش‌زاد، سیاوش مظلومی‌پور، کوروش اصلانی، محمود سمندریان، عبدالحسین محسنی کرمانشاهی و غلامعلی افضلی‌فر گذرانده است. 
 
همچنین مائده هادی‌زاده نقاشی آبرنگ را از سال ۸۶ به صورت حرفه‌ای در حضور استادانی چون سیاوش مظلومی‌پور و استاد محمدرضا آتش‌زاد فرا گرفته است. در کارنامه هنری وی برگزاری نمایشگاه انفرادی در فرهنگسرای ملل، پذیرفته شدن برخی از آثار وی در نمایشگاه‌های گروهی بین‌المللی نقاشان آبرنگ ایران، نقاشان آزاد در برج میلاد، جشنواره بین‌المللی آبرنگ فابریانوی ایتالیا، برگزیده چاپ اثر در کتاب شهر هشتم گزیده نقاشان آبرنگ ایران، چاپ اثر در کتاب فابریانو ایتالیا و شرکت در نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی آبرنگ ازمیر ترکیه به چشم می‌خورد. 

علاقه‌مندان برای بازدید از این کارگاه نقاشی می‌توانند دوشنبه ۳۰ آذرماه به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره ۴۴۰۰۰۲۰۳ تماس بگیرند.
نظر شما