دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۷
کد خبر: ۸۴۸۱۸
|
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱
یک کارشناس موسیقی جشنواره پیامبر مهربانی را الگوی خوبی از هنر دینی دانست و گفت: مشارکت هنرمندان بین‌المللی که هویت اسلامی دارند بهترین راه مقابله با الگوهای مبتذل و تهاجم فرهنگی است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ایرج نعیمایی، عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره بین‌المللی موسیقی پیامبر مهربانی گفت: با توجه به اینکه پیامبر اسلام بزرگترین شخصیت مخلوق بشری در بین همه اقوام و مذاهب شناخته می‌شود این جشنواره را همزمان با هفته وحدت و میلاد پیامبر طرح‌ریزی شده است.
 
وی با تاکید بر اینکه جریان‌های انحرافی به دنبال بدنامی اسلام، تفرقه مسلمانان و ارائه چهره دروغ و زشت از اسلام هستند، افزود: برخورد با این جریان بسیار ضروری است و باید به زیبایی‌ها و خوبی‌های اسلام بپردازیم و هفته وحدت بهترین و مناسب‌ترین زمان و موضوع برای انجام این فکر است. ضمن اینکه مهمترین جشن در بین مسلمانان تولد پیامبر است و برخی از فرهنگ‌ها یک ماه برای این مناسبت جشن و سرور دارند.
 
این کارشناس موسیقی تصریح کرد: در طول زمان بر پایه باورهای سنت‌های دینی در حوزه موسیقی شکل‌های مختلفی مانند مولودی‌خوانی، منقبت‌خوانی و انواع و اقسام فرم‌های موسیقی در مدح پیامبر شکل گرفته و با ارئه این هنر جوامع اسلامی با یکدیگر آشنایی بیشتری پیدا می‌کنند.
 
نعیمایی با بیان اینکه همه کشورهای اسلامی در این زمینه هنرمندانی دارند، افزود: با توجه به محدودیت‌ها از هنرمندان ۷ کشور اسلامی و ۸ استان کشور دعوت شد؛ این نخستین گام سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این زمینه است و امیدواریم با برنامه‌ریزی سالانه این حرکت استمرار داشته باشد و جامعه ما بیشتر از پیش با فرهنگ‌ کشورهای اسلامی مختلف آشنا شوند.
 
عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره بین‌المللی موسیقی پیامبر مهربانی با تاکید بر اینکه موسیقی لطیف‌ترین بخش هنرهاست، گفت: در موسیقی ارتباط با انسان نیاز به زبان بیان ندارد و مردم ارتباط خوبی با آن برقرار می‌کنند و با برگزاری این جشنواره‌ها الگوی خوبی از هنر دینی ارائه می‌کنیم؛ در حال حاضر برای مقابله با تهاجم فرهنگی می‌توان با ارئه این دست الگوها و مشارکت هنرمندانی که هویت و جغرافیای اسلامی دارند جریان‌سازی کرد. 

نظر شما