شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۱
کد خبر: ۸۴۸۳۹
|
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
کتابخانه فرهنگسرای اندیشه هفتاد و هشتمین نشست راویان اندیشه را دوشنبه ۷ دی ماه با بررسی آثار شاعر معاصر مهدی اخوان ثالث برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ مهدی اخوان ثالث با نام مستعار (م - امید)، در سال ۱۳۰۷ هجری شمسی در مشهد قدم به عرصه هستی نهاد. او ذوق و مایه شعری را از مادرش به ارث برد و گاهگاه اشعاری به شیوه شاعران متقدم و بخصوص شاعران خراسانی می‌سرود. 

اخوان ثالث پس از زمان کوتاهی در سرودن قصیده به سبک متین خراسانی و مثنوی و غزل شهرتی پیدا کرد و نخستین مجموعه شعرش با عنوان «ارغنون» منتشر شد و چیره دستی وی در انواع شعر کلاسیک آشکار گردید. 

با انتشار مجموعه دوم اشعارش «زمستان» در سال ۱۳۳۴ قدرت شاعری امید بیش از پیش بر همگان روشن شد. در این مجموعه گرایش او به شیوه «پیشنهادی نیما» و نوآوری آشکار‌تر می‌شود. در مجموعه «آخر شاهنامه» که در سال ۱۳۳۷ شمسی منتشر شده است و مجموعه «ازین اوستا» که در سال ۱۳۴۴ شمسی نشر یافته می‌توان نمونه‌های کامل شعر امید را در آن‌ها یافت. 

از این رو کتابخانه فرهنگسرای اندیشه در هفتاد و هشتمین نشست راویان اندیشه قصد دارد به بررسی آثار و زندگینامه مهدی اخوان ثالث با حضور محمد بقایی (ماکان) و اساتید برجسته حوزه ادبیات بپردازد. 

این برنامه روز دوشنبه ۷ دی ماه ساعت ۱۶ در سالن اجتماعات فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی نرسیده به پل سیدخندان برگزار و حضور برای عموم آزاد است.
نظر شما