دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۳۱
کد خبر: ۸۴۸۵۷
|
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
محسن آقایی؛ سرپرست گروه موسیقی «آوای موج» استان بوشهر:
محسن آقایی سرپرست گروه موسیقی «آوای موج» استان بوشهر گفت: اغلب آثار اجرا شده در جشنواره موسیقی «پیامبر مهربانی» به نعت و ستایش نبی مکرم اسلام (ص) می‌پردازند که این خود سبب وفاق و همدلی بیشتر میان امت اسلامی می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ محسن آقایی، سرپرست گروه موسیقی «آوای موج» استان بوشهر گفت: در نخستین جشنواره بین‌المللی موسیقی «پیامبر مهربانی» با اجرای قطعاتی شامل مولودی‌خوانی، توصیفات خداوند، مرکب‌خوانی بوشهری، نعت پیامبر (ص)، توصیف بهار و یک آوای ویژه بوشهر در زمان ماهیگیری و... شرکت کرده‌ایم. 

وی افزود: تاکنون یک اجرای صحنه‌ای در این جشنواره داشته‌ایم و امروز و فردا نیز مجدد به اجرای برنامه خواهیم پرداخت و باید بگویم که سطح جشنواره از نظر کیفی و حضور گروه‌های حرفه‌ای موسیقی سنتی و نواحی از اقصی نقاط ایران در آن بسیار مطلوب است. 

آقایی تصریح کرد: برنامه‌ریزی دقیق جشنواره و اینکه مجال و فرصتی مناسب در اختیار گروه‌های شرکت‌کننده در این جشنواره قرار داده شده است تا با گروه‌های موسیقی سایر استان‌ها در تعاملی نزدیک باشیم از دیگر نقاط قوت آن است، ضمن آنکه حضور گروه‌های موسیقی از کشورهای اسلامی را نیز در این جشنواره مغتنم دانسته و به ارتباطی نزدیک با آن‌ها مشغول هستیم. 

سرپرست گروه موسیقی «آوای موج» ادامه داد: از دیگر محسنات این جشنواره اینکه کشورهای اسلامی از طریق اجرای قطعات موسیقی که غالب آن‌ها در نعت و ستایش مقام والای نبی مکرم اسلام (ص) به نوعی وفاق و همدلی با یکدیگر رسیده و این بار عرصه هنر موسیقی است که توانسته پیوند قلبی میان امت اسلامی که نمایندگان آن‌ها در عالم موسیقی گردهم آمده‌اند برقرار کند. 

وی در پایان با اشاره به اینکه همراه با گروه موسیقی «آوای موج» در جشنواره بین‌المللی «موسیقی فجر» نیز حضور خواهد داشت، گفت: برگزاری جشنواره موسیقی «پیامبر مهربانی» فرصتی مناسب پدید آورده است که دوستان مسئول در فکر تجهیز سیستم‌های صوتی سالن‌های اجرای پایتخت باشند، به ویژه در مورد اجرای قطعات مرکب‌خوانی متأسفانه شاهد آن هستیم که سیستم‌های صوتی فعلی نمی‌تواند جوابگوی اجرای مطلوب گروه‌ها بوده و از کیفیت فنی کار کمی کاسته می‌شود. 

نخستین جشنوراه بین‌المللی موسیقی «پیامبر مهربانی» همزمان با هفته وحدت در پنج فرهنگسرای شهر تهران در حال برگزاری است و آیین اختتامیه دوشنبه هفتم دی در تالار آوینی فرهنگسرای بهمن با تجلیل از سه آهنگساز جهانی به کار خود پایان خواهد داد.

منبع: ایکنا
مطالب مرتبط
نظر شما