دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۰۹
کد خبر: ۸۴۹۱۳
|
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
به همت فرهنگسرای رویش برگزار می‌شود؛
فرهنگسرای رویش با مشارکت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۹ و مجموعه فرهنگی هنر ی برج آزادی به مناسبت ولادت با سعادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت از استاد علی راهجیری در برج آزادی تجلیل می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مراسم بزرگداشت استاد علی راهجیری به مناسبت ولادت با سعادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت پنجشنبه ۱۰ دی ماه ساعت ۱۸ تا ۲۰ در سالن همایش‌های برج آزادی برگزار می‌شود. 

استاد علی راهجیری از خوشنویسان پیشکسوت کشور است که اینک در سن ۷۷ سالگی، خطی استوار، متین و زیبا دارد. 
 
راهجیری متولد سال ۱۳۱۷و پرورش یافته مکتب استادان بزرگی چون زرین‌خط، فرزیب، ابوالفضل موسوی کجوری، برادران میرخانی و کاوه است و به زبدة الکتاب شهرت دارد. حاصل بیش از ۵ دهه فعالیت هنری او نگارش ۱۵ جلد کتاب به خط خوش نستعلیق و شکسته نستعلق است. 
 
اطلاعات او درباره تعلیم نستعلیق و شناخت ابزار خوشنویسی به گونه‌ای است که او را می‌توان دایره‌المعارف خوشنویسی دانست. 
 
از نکات بارز خط این پیشکسوت خوشنویسی، قوت قلم و استحکام نستعلیق او در عین کهولت سن است که شاید از عنایات اهل بیت (ع) باشد که او خادم آستان آنهاست. 
 
از آثار پژوهشی این خوشنویس به‌نام می‌توان به تذکره خوشنویسان معاصر، تاریخ مختصر خط، سیر خوشنویسی در ایران، زندگانی و آثار عماد الکتاب و تذکره خوشنویسان ایران نام برد. مناجات پیر هرات، صد پند لقمان و کتاب ملستان اثر میرزا ابراهیم مدایح نگار که اثری مستقل در قالب کتابت است از آثار ارزنده استاد است.
همچنین در این بزرگداشت از کتاب در اشک مجموعه اشعار در توحید و مراثی و مناقب اهل بیت علیه السلام به قلم استاد نگاشته شده است رونمایی می‌شود. 
 
علاقه‌مندان برای شرکت می‌توانند به میدان آزادی، سالن همایش‌های برج آزادی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۶۶۶۸۸۵۵۳ تماس بگیرند.
نظر شما